۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

تغییر خدمه در کدام کشور‌ها مجاز است؟

شیوع ویروس کرونا تغییر خدمۀ کشتی‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده که برخی از کشور‌ها آن را مجاز و برخی همچنان به ممنوعیت آن اصرار می‌ورزند.
کد خبر: ۸۶۵۹۳
تغییر خدمه در کدام کشور‌ها مجاز است؟
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بررسی‌هایی که North Club انجام داده نشان می‌دهد علی‌رغم تأکید IMO و سازمان‌های مردم نهاد در حال حاضر  تغییر خدمه همچنان به عنوان یکی از مشکلات  بغرنج صنعت حمل و نقل دریایی به شمار می‌رود.

North Club بررسی‌هایی را در رابطه با تغییر خدمه در کشور‌های مختلف به سرانجام رسانده که به شرح زیر است.

کشور آلبانی تغییرات خدمه را در رابطه با اتباع خود امکان‌پذیر کرده البته به شرطی که نمایندۀ کشتی‌ها قبلاً با مقامات بهداشتی، پلیس مرزی و مسئولان بندری رایزنی‌های لازم را انجام دهند.
خدمه برای بازگشت به خانه در این کشور باید ۱۴ روز قبل از ورود به کشتی در قرنطینه بماند. در این ارتباط الجزایر تغییر خدمه را به جز اتباع خود ممنوع اعلام کرده است.

آرژانتین تغییر خدمه را در حال حاضر به حالت  تعلیق درآورده و  تغییر هیچ خدمه‌ای در کشتی‌های خارجی پذیرفته نیست.

استرالیا برای تغییر خدمه محدودیت‌هایی را قائل شده است به گونه‌ای که خدمه پس از پیاده شدن از کشتی و اقامت  ۱۴ روزه در هتل می‌تواند به محل زندگی خود باز گردد.

در بنگلادش تغییر خدمۀ اتباع بیگانه تا اطلاع ثانوی ممنوع است. این کشور برای کارکنانی که در صنعت اسکراپ مشغول به کارند مجوز بازگشت به محل  زندگی را بر اساس رعایت اصول بهداشتی صادر می‌کند.

دولت کامبوج هیچ محدودیتی در مورد تغییر خدمه برای اتباع خود ایجاد نکرده است، اما چین هنوز به شدت تغییر خدمۀ غیر‌چینی را کنترل کرده و شروطی برای برگشت  آنان در نظر گرفته است. 

با وجودی که در کلمبیا تغییر خدمه مجاز است، اما مصر تا اطلاع ثانوی در مقابل پذیرش  این قانون مقاومت نشان می‌دهد.

فرانسه در صورتی که خدمه تأییدیه بیمارستان و مراکز بهداشتی داشته و دوره قرنطینه را سپری کرده باشد امکان تغییر آنان را فراهم می‌کند.

مسئولان کشور غنا توصیه می‌کنند هیچ خدمه‌ای در این کشور مجاز به تغییر  نیست.

تغییر خدمه در جبل‌الطارق نیز تحت شرایطی مانند گذراندن دورۀ قرنطینۀ ۱۴ روزه و صدور مجوز بهداشتی از سوی بندر یا فرودگاه مجاز است.

در ایتالیا تغییر خدمه به هیچ عنوان مجاز نیست، اما در ساحل عاج برای اتباع خارجی ممنوع است.

در کنیا با همکاری مسئولان بندری امکان تغییر خدمه وجود دارد.

خدمه برای تغییر در کرۀ جنوبی غیر از معاینه  پزشکی به سند خاصی نیاز ندارند اما خدمۀ استان ووهان چین مجاز به ورود  به کره نیستند.

هلند امکانات لازم را برای بازگشت خدمه به کشورشان فراهم می‌کند.

اتباع روسی فقط می‌توانند با اتباع محلی جایگزین شوند و اتباع خارجی اجازه تغییر در این کشور را ندارند.

در سنگاپور تغییر خدمه مجاز است و اسپانیا تسهیلات لازم را در اختیار خدمه جهت اعزام به محل اقامت  قرار می‌دهد.

تایوان قرنطینه ۱۴ روزه را برای تغییر خدمه اجباری کرده، ولی تغییر خدمۀ اتباع خارجی در بنادر اوکراین ممنوع است.

در پایان این گزارش آمده است در صورتی که خدمه هیچ گونه علایمی از کووید ۱۹ را نشان ندهد اجازۀ تغییر در آمریکا را پیدا می‌کند، اما امکان هیچ نوع تغییر خدمه در یمن مجاز نیست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار