۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴

برنامه‌ریزی برای واردات ۱.۳ میلیون تُن گندم از بندر امام

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از برنامه ریزی این اداره و سازمان بازرگانی دولتی ایران برای واردات ۱.۳ میلیون تُن گندم دردو ماهه آینده از بندر امام خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۳۴۸
برنامه‌ریزی برای واردات ۱.۳ میلیون تُن گندم  از بندر امام
خدا رحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مانا، نیاز کشور به واردات گندم را چهار میلیون تن عنوان کرد و افزود:در فروردین ماه ۱۰ فروند کشتی حامل گندم در بندر امام پهلو می‌گیرند.

وی گفت: بقیه گندم مورد نیاز کشور از بنادر شمالی و جنوبی وارد کشور می‌شود.

امیری زاده افزود: بیشتر گنم وارداتی از کشور‌های روسیه و آلمان است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی تاثیری در روند واردات کالا‌های اساسی از طریق بندر امام نداشته است افزود:واردات کالا‌های اساسی سفارش سازمان بازرگانی دولتی ایران طبق برنامه از طریق بندر امام در حال انجام است.

امیری زاده با اشاره به اینکه نیاز کشور به شکرخام، روغن خوراکی و برنج از طریق بندر امام تامین می‌شود به مردم اطمینان داد با وجود ویروس کرونا همه کالا‌های اساسی تامین و هیچ کمبودی در بازار بوجود نخواهد آمد.

وی گفت: عملیات تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی در بندر امام به صورت شبانه روزی انجام می‌شود و با برنامه ریزی انجام شده کالا‌های وارداتی بدون انتقال به انبار‌ها، به صورت یکسره به سایر نقاط کشور حمل می‌شود.

بیش از ۷۰ درصد کالا‌های اساسی و ۹۰ درصد نهاده‌های کشاورزی و دامی از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود.

بندر امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار