۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

گردشگران در نوروز به گیلان سفر نکنند / عدم فعالیت قایق های تفریحی در تالاب انزلی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از عدم فعالیت شناور‌های تفریحی در محدوده سواحل و تالاب انزلی که یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، خبر داد و گفت: امیدواریم مردم از سفر به استان گیلان جهت استفاده از سواحل و تفریحات آن به طور جدی خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۲۴۴
گردشگران در نوروز به گیلان سفر نکنند / عدم فعالیت قایق های تفریحی در تالاب انزلی
 
شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده کرونا و تلفات جانی زیاد ناشی از این بیماری در سراسر استان گیلان، استاندار با اعلام بیانه‌ای خواستار عدم ورود هر گونه گردشگر و مسافر به استان شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان ادامه داد: در همین راستا در مبادی ورودی به استان گیلان بنر‌هایی نصب شده و به مردم هشدار‌های لازم جهت جلوگیری از ورود آن‌ها به استان گیلان  داده شده است.

وی همچنین از تعطیلی تمام اقامتگاه‌های استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مسافرخانه، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کمپ‌های شهرداری خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، خاطرنشان ساخت: همچنین سایر خدمات گردشگری از جمله رستوران‌ها و خدمات تفریحی و رفاهی تعطیل شده است.

این مقام مسئول در استان گیلان همچنین از عدم فعالیت شناور‌های تفریحی در محدوده آب‌های انزلی و تالاب انزلی که یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، خبر داد و اذعان داشت: امیدواریم مردم از سفر به استان گیلان جهت استفاده از سواحل و تفریحات آن به طور جدی خودداری کنند.

امیرانتخابی در ادامه با اشاره به اینکه تعطیلی خدمات گردشگری استان گیلان در ایام نوروز نیز ادامه خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: در این راستا به دستور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امسال علاوه بر عدم برپایی نوروزگاه‌ها، موزه‌ها و سایر خدمات گردشگری که منجر به تجمع افراد می‌شوند، تعطیل خواهند بود.

وی از مردم خواست تا از سفر به استان گیلان اجتناب کنند تا ضمن حفاظت از سلامت خانواده شان، مردم استان گیلان را در کاهش شیوع کرونا همراهی کرده باشند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان یادآور شد: هر چند عدم ورود گردشگران در نوروز، ضرر‌های اقتصادی بسیاری را برای دست اندرکاران بخش خصوصی این صنعت در استان به همراه خواهد داشت، اما با تدابیر اندیشیده شده از سوی دولت، ضرر آن‌ها تاحدی جبران خواهد شد.

به گفته امیرانتخابی، صاحبان تأسیسات رسمی گردشگری استان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شده است تمام کنسلی‌های مراجعین و ضرر‌های اقتصادی خود را گزارش کرده تا دولت نسبت به جبران آن اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته پنج میلیون نفر وارد استان گیلان شده بودند، اذعان داشت: این در حالی است که استان آمادگی پذیرش بیش از ۱۷ میلیون نفر را جهت اقامت داشت که متاسفانه به دلیل وقوع سیل و مشکلات ناشی از آن با کاهش ورود گردشگر همراه شدیم.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، این استان در مجموع دارای ۳۶ هزار تخت در مکان‌های اقامتی جهت اسکان گردشگران است که امیدواریم با رفع مشکلات ناشی از شیوع کرونا و برگشت وضعیت سلامت کشور به حالت قبلی شاهد رونق دوباره گردشگری در استان ساحلی گیلان باشیم.

امیر انتخابی یادآور شد: بر اساس آخرین آمار اخذ شده طی ۹ ماهه نخست امسال ۵۰ میلیون شب اقامت در استان گیلان به ثبت رسیده است که در نوع خود آمار قابل توجهی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار