۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
در مارس ۲۰۲۰؛

بازار فله‌بر و تانکر روی موج نزولی حرکت خواهد کرد

بازار فله‌بر و تانکر روی موج نزولی حرکت خواهد کرد
پیش‌بینی می‌شود در سومین ماه سال ۲۰۲۰، مالکان بازار فله‌بر و تانکر شاهد سقوط نرخ کرایه حمل باشند.
کد خبر: ۸۶۲۳۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مؤسسه Drewry نوشت: پیش‌بینی می‌شود بازار نرخ‌های کرایۀ حمل فله‌بر به ویژه در بخش شناور‌های کیپ‌سایز تحت فشار باقی بماند. ترس از شیوع ویروس کرونا سبب خواهد شد که تولید فولاد خام چین و واردات سنگ آهن از این کشور روند نزولی به خود بگیرد. چنانچه ویروس مهلک کوویید-۱۹ درحال گسترش است، آغاز فعالیت‌های ساخت وساز در چین به تأخیر خواهد افتاد، ازطرف دیگر زنجیرۀ عرضه مختل شده تحویل کالا‌های فولاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روند کُند مصرف فولاد منجر به افزایش موجودی‌های این کالا خواهد شد. کارخانه‌های فولاد تولید را کاهش خواهند داد که دراین‌صورت تقاضا برای واردات سنگ‌آهن اُفت پیدا می‌کند، این به معنای کاهش تقاضا برای جذب فله‌بر‌های کیپ‌سایز و حمل کننده‌های غول‌پیکر سنگ آهن VLOC در برزیل و استرالیا است.

این گزارش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل تقاضای ضعیف وعرضۀ فراوان تناژ، نرخ‌های کرایۀ حمل بازار تانکر در مارس ۲۰۲۰ شیب نزولی را طی کند. از یک طرف ضعف فصلی تقاضای نفت و فعالیت پایین پالایشگاه‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا، سبب سرکوب تقاضا برای جذب شناور خواهد شد، ازسوی دیگر بازگشت شناور‌های شرکت نفتکش کاسکوی چین به خطوط سرویس‌دهی، افزایش ظرفیت ناوگان را درپی خواهد داشت.

شایان ذکراست: اگرچه کاهش تنش جنگ تجاری خبر امیدوارکننده‌ای برای کل بازار تانکرخواهد بود، تأثیر کلی تنها زمانی تحقق پیدا خواهد کرد که چین از اپیدمی ویروس کرونا نجات پیدا کند.

به دلیل سطح پایین تحویل شناور، رشد ظرفیت ناوگان تانکر روند کُندی را در پیش می‌گیرد. ازطرف دیگر ریزش نرخ‌های کرایۀ حمل و قانون توازن مدیریت آب توازن BWMC سبب خواهد شد که اشتهای مالکان برای اوراق شناور‌ها افزایش پیدا کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار