۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

بیانیه مشترک IMO و WHO در زمینه ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی و سازمان بین المللی دریانوردی در یک بیانیه مشترک به جامعه دریایی توصیه کردند تمام تلاش‌های خود را برای جلوگیری از ابتلا دریانوردان و کادر ساحلی به ویروس کرونا به عمل آورند.
کد خبر: ۸۶۰۷۶
بیانیه مشترک IMO و WHO در زمینه ویروس کرونا
بیانیه مشترک IMO و WHO در زمینه ویروس کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این بیانیه آمده است در صورت تشخیص کشور‌های ذی‌نفع محدودیت‌های ترافیکی برای حمل‌و‌نقل دریایی نیز قائل شوند.

در این بیانیه که به شش زبان رسمی دنیا نوشته شده دو سازمان مطرح جهانی ضمن تأکید بر مدیریت بهداشت و ایمنی از صاحبان خطوط کشتیرانی و مسئولان بندری خواسته‌اند با ایجاد سایت‌های آنلاین تمامی اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را به این سازمان ها اعلام کنند و اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از ابتلا دریانوردان به این ویروس به کار گیرند. همچنین در بنادری که درگیر این ویروس نیستند اجازه دهند که کار تجارت دریایی به نحو احسن انجام شود.

در ادامه‌ بیانیه تأکید شده است اگرچه ممکن است برخی این سازمان را برای اعلام دیرهنگام هشدار‌ها و توصیه‌ها متهم کنند، اما فراموش نشود که سازمان WTO در تاریخ ۳۱ سپتامبر ۲۰۱۹ به بروز ویروس کرونا در شهر ووهان چین هشدار داد.

پس از آن وجود ویروس کرونا توسط مقامات چینی مورد تأیید قرار گرفت و هر دو سازمان با مقامات چینی و کارشناسان جهانی برای تهیه اطلاعات لازم ثبت  تعداد مبتلایان به این بیماری در بخش دریا و نحوه درمان آن‌ها اقدامات لازم را به عمل آوردند.

بیانیه درپایان مجدداً خاطر‌نشان ساخت در صورت بروز اولین علایم در دریانوردان کشور‌های مختلف در اولین فرصت این  سازمان‌ها را باخبر سازند.

شایان ذکر است این بیانیه  به زبان‌های عربی، چینی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و اسپانیایی منتشر شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار