۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

ایجاد نوروزگاه مشترک ایران و پاکستان در ساحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از شکل‌گیری نخستین همکاری دو کشور ایران و پاکستان به منظور توسعه توریسم دریایی و ایجاد نوروزگاه‌های مشترک در سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۰۳۴
 
 
ایجاد نوروزگاه مشترک ایران و پاکستان در ساحل عمان
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: توسعه همکاری‌های گردشگری بین دو کشور ایران و پاکستان در سال‌های اخیر در دستور کار مقامات دو کشور قرار گرفته به گونه‌ای که در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: در همین راستا معرفی ظرفیت‌های فرهنگی دو کشور در غالب جشنواره‌ها و مناسبت‌های فرهنگی مختلف انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود از شکل گیری نخستین همکاری ایران و پاکستان به منظور توسعه توریسم دریایی و ایجاد نوروزگاه‌های مشترک در سال ۹۹ خبر داد و بیان داشت: قرار است این نوروز‌گاه مشترک در ساحل دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان طی ایام نوروز برگزار شود.

به گفته وی، در این نوروزگاه ظرفیت‌های فرهنگی مشترک استان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

جلال زایی تأکید کرد: ایجاد نوروزگاه‌های مشترک ایران و پاکستان در راستای ارائه خدمات متفاوت‌تر به گردشگران نوروزی صورت خواهد گرفت که پیش بینی می‌شود مورد استقبال گردشگران ورودی در ایام نوروز ۹۹ قرار گیرد.

وی با اشاره به وجوه مشترک فرهنگی ایران و پاکستان اذعان داشت: این امر می‌تواند زمینه ساز توسعه همکاری‌های فرهنگی دو کشور در آینده باشد.

وی در ادامه گفته‌های خود به پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان که به صورت پایلوت آغاز شده اشاره کرد و گفت: این پویش تاکنون موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت‌های فراوان این استان باید تلاش شود تا به بهترین نحو از این ظرفیت‌ها استفاده شود که این مهم نیازمند معرفی بیشتر و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان است.

جلال زایی از برنامه‌های اجرا شده در راستای پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان، به برگزاری رویداد‌های فرهنگی این استان در تهران اشاره کرد و گفت: جشنواره شب‌های فرهنگی این استان در تهران با استقبال بسیار خوب پایتخت نشینان مواجه شد از سوی دیگر برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی در استان‌های هدف همچون اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و ... نیز برنامه دیگری است که در این راستای برگزار شده است.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و معرفی ظرفیت‌های استان در مشهد اشاره کرد و یادآور شد: با ادارات کل میراث فرهنگی استان‌های مختلف به منظور همکاری در زمینه معرفی بیشتر استان سیستان و بلوچستان و مشارکت بخش خصوصی استان‌ها با یکدیگر تفاهم نامه منعقد شد.

به گفته وی، تولید و توزیع اقلام و کالا‌های فرهنگی از جمله بروشور، کتابچه معرفی جاذبه‌های استان و ترجمه این اقلام به شش زبان بین‌المللی اقدام دیگری است که در راستای پویش ملی معرفی و سفر به استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: همکاری با شبکه‌های مختلف ملی صدا و سیما برای معرفی استان و همکاری با تهیه کنندگان و مستندساز بخش خصوصی معرفی از سایر اقداماتی است که در راستای پویش ملی سفر به سیستان و بلوچستان انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار