۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

تأثیر منفی آبِ اسکرابر حلقه‌باز بر محیط زیست تایید شد

تأثیر منفی آبِ اسکرابر حلقه‌باز بر محیط زیست تایید شد
بررسی ۳۰۰ نمونه آب شستشوی اسکرابر حلقه‌باز نشان می‌دهد که تخلیه این قبیل آب بر محیط زیست چندان تأثیری ندارد.
کد خبر: ۸۵۹۳۷
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس گزارش‌هایی که در سنگاپور، مالزی و کانال سوئز با حمایت انجمن بین‌المللی کشتیرانی کروز (CLIA) و CE Delft انجام شده است تأثیر طولانی‌مدت‌ ترشحات  ناشی از شستشوی اسکرابر حلقه باز بر آب‌های ساحلی حداقل تأثیر را بر کیفیت آبِ دریا می‌گذارد.

یافته‌های حاصل از این گزارش‌ها که از سال ۲۰۱۹ تاکنون انجام شده و  مورد تائید DNV GL نیز قرار گرفته، نشان می‌دهد  آلودگی نمونۀ آبِ شستشو از ۵۳ کشتی کروز مجهز به اسکرابر حلقه باز کمتر از میزان تعیین شده استاندارد‌های بین‌المللی است.

مطالعۀ دیگری که توسط وزارت زمین و زیر‌ساخت‌ها و حمل و نقل و گردشگری ژاپن انجام شده، تأثیر آبِ شستشوی اسکرابر حلقه باز بر کیفیت آب و زندگی دریایی جانوران ناچیز تشخیص داده شده است.

"Brian Salerno" یکی از مسئولان انجمن CLIA در این زمینه گفت: این مطالعات اعتبار‌سنجی مهمی برای صنعت کشتیرانی کروز و سازندگان  اسکرابر است. زیرا با رعایت الزامات IMO بی‌خطر بودن آبِ شستشو بر حفظ محیط زیست مهم‌ترین عامل رونق گردشگری است.

وی در ادامه گفت: اگرچه بسیاری گاز LNG را به عنوان سوخت کشتی ترجیح می‌دهند و این انجمن در حال حاضر سفارش ساخت ۲۵ فروند کشتی کروز مجهز به LNG را در دست اجر دارد، با این حال خوشبختانه آزمایش‌های انجام شده از آبِ تخلیۀ اسکرابر نتیجه‌بخش بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار