۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی

برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی
با توجه به شیوع بیماری خطرناک کرونا و مشاهده این بیماری در برخی از کشور‌ها و اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، همایش مقابله با این ویروس در بندر شهید رجایی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۸۱
به گزارش مانا به نقل از ایلنا، همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا پیش از ظهر امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه با حضور کارکنان بنادر و جمعی از پرسنل شاغل در شرکت‌ها، در بندر شهید رجایی برگزار شد.

این همایش در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین‌المللی (IHR) و براساس دستور العمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور آشنایی افراد در معرض خطر مبتلا به ویروس کرونا و با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی تشکیل شد.

با توجه به شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا و بروز این بیماری در برخی از کشور‌ها و اهمیت بنادر به عنوان مبادی ورودی بار و مسافر علاوه بر استقرار تیم‌هایی از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب‌سنجی اتباع کشور‌های مختلف به شکل ۲۴ ساعته، اداره کل بنادر ودریانوردی هرمزگان افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر را به کلیه شرکت‌ها ابلاغ کرده و این الزامات را به شکل روزانه از طریق مرکز HSE ارزیابی و پایش می‌کند.

شایان ذکر است، آموزش نکات بهداشتی در زمینه پیشگیری ویروس کرونا برای خدمه شناور‌ها و کارکنان بنادر در محل، تهیه و توزیع بروشور آموزشی در زمینه پیشگیری ویروس کرونا، همچنین آزمایش و کنترل سلامت خدمه شناور‌هایی که مبدا حرکت‌شان کشور‌های مبتلا به این ویروس بوده و حصول اطمینان از سلامت آن‌ها از دیگر اقداماتی است که در کلیه بنادر استان در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار