۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱

۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در سال ۹۸ تولید شد

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران گفت: با اتمام فصل برداشت، تولید میگوی پرورشی کشور طی سال زارعی ۹۸ در پنج استان ساحلی کشور در مجموع به ۴۰ هزار تن رسید.
کد خبر: ۸۵۶۵۳
۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در سال ۹۸ تولید شد
 
علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان‌های بوشهر، هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و گلستان به پرورش و تولید میگو پرداختند.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، ادامه داد: با اتمام فصل برداشت میگوی پرورشی در استان‌های تولید کننده، امسال در مجموع شاهد تولید ۴۰ هزار تُن میگوی پرورشی در کشور بودیم.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، خاطرنشان ساخت: تولید امسال در حالی است که سال گذشته در مجموع ۴۷ هزار تُن میگوی پرورشی در کشور تولید شده بود که امسال با تولید ۴۰ هزار تُن شاهد کاهش میزان تولید هستیم.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران، شرایط جوی و بیماری را دو عامل مهم تأثیر‌گذار در کاهش تولید میگوی امسال عنوان کرد.

وی با اشاره به کنترل بیماری در مزارع جنوبی کشور و عدم شیوع گسترده آن اظهار داشت: طی سال زارعی ۹۸، تولید‌کنندگان میگو در جنوب با مشکل بیماری مواجه نبودند، اما در استان گلستان شاهد شیوع گسترده بیماری و تلف شدن سه تا چهار هزار تن میگو در این استان بودیم.

خدایی یکی از مهمترین مشکلات سال جاری در استان‌های جنوبی در زمینۀ کشت میگو را گرمای بی‌سابقه هوا اعلام کرد و بیان داشت: گرمای تابستان امسال در جنوب کشور طی ۵۰ سال گذشته بی سابقه اعلام شد و همین گرما باعث ایجاد مشکلاتی برای میگو‌های پرورشی شد که از جمله مهمترین ان می‌توان به مساله کمبود اکسیژن در مزارع اشاره کرد.

این مقام مسئول در اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، اذعان داشت: بنابراین شرایط محیطی باعث شد تا در مزارع استان‌های بوشهر و هرمزگان نیز شاهد مقداری تلفات میگو باشیم.

وی در ادامۀ گفته‌های خود به وضعیت پرورش میگو در مزارع چابهار اشاره کرد و بیان داشت: امسال گزارشی از بیماری در مزارع پرورش میگو‌ی چابهار نداشتیم، اما تلفات اندکی به دلیل کمبود اکسیژن ناشی از گرمای هوا گزارش شده بود.

خدایی با اشاره به افزایش سطح کشت میگو در چابهار طی سال جاری گفت: سال گذشته ۶۰۰ هکتار مزرعه زیرکشت میگو رفته بود، اما امسال حدود ۷۰۰ هکتار مزرعه میگو با ذخیره سازی ۱۲۵ میلیون قطعه لارو زیر کشت رفت.

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران تأکید کرد: امسال در مجموع حدود هزار و ۴۰۰ تُن میگوی پرورشی در چابهار تولید شد که امیدواریم سال آینده این رقم افزایش یابد.

وی همچنین وضعیت تولید در مزارع چوئبده آبادان واقع در استان خوزستان را نیز در سال زارعی جاری قبول قبول عنوان کرد.

این مقام مسئول در اتحادیه تولید و تجارت آبزیان اذعان داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته بیشترین میزان تولید میگوی پرورشی به ترتیب به استان‌های بوشهر و هرمزگان اختصاص داشت.

به گفته خدایی، بخش اعظم میگوی‌های تولید شده به کشور‌های هدف صادر شده و بخش دیگری نیز در بازار داخلی کشور توزیع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار