۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

شکوفایی استعداد‌های حمل و نقل دریایی در گرو انقلاب دیجیتالی

شکوفایی استعداد‌های حمل و نقل دریایی در گرو  انقلاب دیجیتالی
قابلیت‌های واقعی حمل و نقل دریایی زمانی آشکار می‌شود که انقلاب دیجیتالی با کاربرد گسترده در سراسر جهان با سازگاری سایر صنایع اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۵۵۸۹

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Nabil Ben Soussia" معاون دریایی شرکت IEC Telecom با اشاره به اینکه افق و چشم‌انداز صنعت دریایی با ایجاد انقلاب دیجیتالی بسیار روشن است یادآور شد: امروزه اکثر کشتی‌ها از فنّاوری‌های موجود در سراسر جهان به منظور ارتقاء سیستم‌های عامل استفاده می‌کنند.

اما آن چیزی که به عنوان حلقۀ مفقوده باید از آن نام برد این است که دیجیتالی شدن حمل و نقل دریایی با سایر صنایع سازگار نیست به همین خاطر می توان گفت که هر خط کشتیرانی برای خود یکسری فنّاوری‌ها را انتخاب می‌کند در حالیکه آنها از استاندارد لازم برخوردار نیستند .

به گفته وی صنعت حمل و نقل دریایی باید مانند سیستم تلفن همراه به سیستم های منحصر بفردی مجهز شود که در هر نقطه از جهان از یک استاندارد واحد پیروی کنند و انقلاب دیجیتالی می تواند با سرعت بیشتری و در مقیاس جهانی تمامی فرآیند‌های فنّاوری حمل و نقل دریایی را پشتیبانی کند.

در واقع می توان گفت برای دستیابی به انقلاب دیجیتالی تحقیقات و پژوهش‌های زیادی مورد نیاز است و انقلاب صنعتی علاوه بر اینکه تمامی سیستم‌ها و تجهیزات کشتی را به فنّاوری‌ها و نرم افزارهای فوق تصور مجهز می کند، سرعت بیشتری هم به کشتی‌ها بیش از آنچه در حال حاضر موجود دارد خواهد داد. برای مثال در حال حاضر ابر رایانه Edge دسترسی به کلیۀ داده‌ها و سیستم‌ها را میسر می‌کند.

محاسبات Edge اپراتور کشتی‌ها را قادر می‌سازد که داده‌های قابل انتقال را به تمامی ‌اپراتورها در سراسر دنیا در مدت زمان بسیار کوتاهی منتقل کند.

وی خاطر نشان ساخت برنامه OneGate که توسط این شرکت ارائه می شود با افزایش پهنای باند تمامی تلاش‌های خود را بر استفاده از آخرین فنّاوری‌ها برای دستیابی به صنعت حمل و نقل دریایی به انقلاب دیجیتالی به کار می گیرد.

وی در پایان گفت پیش بینی می‌کنیم فقط با انقلاب دیجیتالی تمامی قابلیت‌ها و استعدادهای حمل و نقل دریایی بروز خواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار