۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳
وزیر راه و شهرسازی:

تحریم‌ها مویرگی شده است/ افزایش بودجه عمرانی حوزۀ راه

وزیر راه و شهرسازی گفت: تحریم های ظالمانه از سوی دشمنان به صورت مویرگی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۵۱۵
تحریم‌ها مویرگی شده است/ افزایش بودجه عمرانی حوزۀ راه
 
به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در آئین گرامی‌داشت روز ملی حمل و نقل در راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به معنای واقعی کلمه در میانۀ جنگ اقتصادی هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر تحریم‌های ظالمانه دشمنان به صورت مویرگی اجرا می‌شود به همین علت عبور از آن‌ها نیازمند هوشیاری، آگاهی و اراده مصمم است.
وی کلید حلِ مسئله اقتصاد در کشور را توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌ها دانست و افزود: به یاری خدا در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بیش از هزار و صد کیلومتر راه‌آهن ساخته شده است و امیدواریم تا پایان دولت فعلی همین مقدار به بخش ریلی کشور اضافه کنیم.
اسلامی با تأکید بر اینکه کلیه خطوط راه آهن اعم از جدید و قدیم به مراکز اصلی بار متصل خواهند شد، تصریح کرد: در همین راستا می‌بایست تعامل بین ریل و بندر را تا حد امکان تعمیق دهیم.
وزیر راه و شهرسازی در جهت توسعه زیرساختی کشور خواستار همکاری تنگاتنگ دولت و بخش خصوصی شد و خاطر نشان کرد: منافع بخش خصوصی و دولت از هم جدا نیست و مشترک است و هدف هر دو باید افزایش بهره وری باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای نخستین بار و برای سال ۱۳۹۹ بودجه عمرانی بخش راه به صورت مجزا تهیه و دولت به تصویب رسیده است، گفت: در این لایحه که با همکاری سازمان برنامه و بودجه تهیه شده بودجه عمرانی بخش راه نسبت به سال جاری ۴۲ درصد افزایش یافته است.
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: امیدواریم علی‌رغم مشکلات اقتصادی و برخی کمبود‌ها تمام بودجۀ پیش‌بینی شده بخش راه را در سال آینده محقق کنیم.
اسلامی در پایان اظهارات خود بر خودکفایی در تأمین نیاز‌های حوزۀ راه تأکید و اظهار کرد: باید بر اساس ظرفیت‌های صنعتی و انسانی موجود در کشور به سمت خودکفایی در تولید اقلام مورد نیاز حوزۀ راه حرکت کنیم.    
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار