۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

کتاب امنیت سایبری برای استفاده در کشتی‌ها منتشر شد

کتاب امنیت سایبری برای استفاده در کشتی‌ها منتشر شد
کتاب امنیت سایبری به منظور استفاده در کشتی‌ها با همکاری موسسه BIMCO و اتاق بین المللی حمل و نقل منتشر شد.
کد خبر: ۸۵۴۲۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این کتاب با هدف آموزش افسران، فرماندهان، مهندسان و تمامی خدمۀ کشتی‌ها منتشر شده که در آن رهنمود‌های لازم همچنین دستورالعمل‌های IMO به منظور بالا بودن امنیت سایبری در کشتی‌ها به رشته تحریر درآمده است.

"DAVID RIDER"  مؤلف این کتاب در مورد لزوم انتشار این کتاب گفت: امنیت سایبری در حوزه دریایی در مدت دو سال گذشته به موضوع داغی تبدیل شده است؛ و با توجه به حملات سایبری نتیجه گیری می‌شود که هیچ کدام از مشاغل دریایی در مقابل حملات سایبری ایمن نیست به همین جهت معتقدم آموزش‌هایی که به منظور جلوگیری از حملات سایبری انجام می‌شود می‌تواند تا حدودی صنعت کشتیرانی را بیمه کند که این کتاب به نوعی آموزش راه‌های مقابله با حملات سایبری است.

ازسوی دیگر دکتر "Sameh K. Rashed" مدرس ارشد آکادمی علوم و فناوری و حمل و نقل دریایی ضمن استقبال از انتشار چنین کتاب‌هایی در این زمینه گفت: امروزه کشتی‌ها به طور فزاینده‌ای از سیستم‌های دیجیتالی و اتوماسیون استفاده می‌کنند که با پیشرفت فنّاوری عملیات کشتی‌ها نیز به صورت شبکه‌ای و منظم از طریق اینترنت هدایت می‌شود. به همین جهت اهمیت رسیدگی به همه خطرات احتمالی افزایش می‌یابد. خطر تهدید سایبری امروزه نسبت به همه زمان‌ها افزایش یافته است.
در این ارتباط برنامه‌های دفاعی و امنیتی و همچنین آموزشی برای کاهش خطر بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود. به همین جهت دستورالعمل‌های پشتیبانی و راه‌های کاهش حملات سایبری و همچنین مقابله با آن‌ها می‌تواند به کاهش هرچه بیشتر حملات سایبری منجر شود که در این ارتباط مالکان خطوط کشتیرانی باید نسبت به آموزش افراد نه تنها بی توجه نباشند بلکه همه گونه امکانات را برای آموزش به این افراد به کار گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار