۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

تعمیرات اساسی و زیر آبی ۶۶ فروند شناور در داخل کشور

تعمیرات اساسی و زیر آبی ۶۶ فروند شناور در داخل کشور
طی هشت ماه گذشته از سال ۹۸، بیش از ۸۰۰ قطعه مورد نیاز در تجهیزات دریایی، بندری و مخابراتی با حمایت سازمان بنادر و در داخل کشور ساخته شده است.
کد خبر: ۸۵۲۶۹

به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری در نشست خبری با موضوع ارائه تجهیزات بندری و دریایی ساخت متخصصان داخلی، گفت: در سال جاری، تعمیرات اساسی و زیر آبی ۶۶ فروند شناور بزرگ و کوچک از تعمیرات بدنه تا تعویض قطعات شفت و پروانه و قطعات ماشین آلات موتورخانه در داخل کشور انجام شد.

 مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر درباره اقدمات توسعه ای این سازمان در چهار محور تعمیرات و نگهداری تجهیزات و تأمین قطعات، تأمین قطعات تجهیزات بندری، تأمین قطعات تجهیزات دریایی و تأمین قطعات تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی، خاطرنشان کرد: با ممنوع شدن تعمیرات اساسی و زیرآبی شناور‌ها در بیرون از کشور توسط مدیرعامل سازمان بنادر، کلیه تعمیرات و تأمین قطعات مورد نیاز در سازمان بنادر بر اساس این استراتژی کلان، در داخل کشور صورت می گیرد.
کوهساری با اشاره به فعالیت هفت فروند لایروب بزرگ در بنادر کشور، گفت: قطعات مهم این شناور‌های خدماتی و ضروری بنادر، از جمله پمپ‌های آب‌ِشور و شیرین، در داخل تولید می شود و دیگر نیازی به واردات این تجهیزات نداریم.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد صرفه‌جویی اقتصادی ناشی از تولیدات قطعات در داخل کشور صورت گرفته است، افزود: در حوزه تجهیرات بندری، اکثر گیربکس و قطعات یدک کش ، با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی، در داخل کشور و توسط شرکت های توانمندی ایرانی ساخته می شود.
کوهساری با اشاره به تأمین تجهیرات مخابراتی، از « در دستور کار بودن ساخت کامل رادار » خبر داد و گفت: این رادار در دست ساخت، به لحاظ کیفیت می تواند با رادار فرانسوی برابری کند.
وی با اشاره به ساخت ۱۵ دستگاه آر تی جی ( جرثقیل مخصوص جابه‌جایی و صفافی کانتینر در بنادر) به عنوان یکی از اقدمات مهم در صنعت دریایی کشور، افزود: در حال حاضر ساخت ۲۴ دستگاه آر تی جی دیگر در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام فرایندهای مناقصات قرار دارد.
مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر از ساخت ۹ فروند شناور توسط متخصصان داخلی به ارزش ۱۱۲ میلیون یورو خبر داد و اظهار داشت: افزون بر این، ۹ فروند شناور جدید به ارزش ۳۶ میلیون یورو در دست انعقاد قرارداد داریم که از محل منابع داخلی سازمان بنادر، سرمایه گذاری می شود.
وی گفت: انجام تشریفات مناقصه ساخت ۷۸ فروند شناور کوچک و بزرگ خدمات ساحلی، خدمات گارد، شناور آتشخوار و راهنمابر به ارزش ۲۰۵ میلیون یورو در دستور کار قرار دارد.
مدیر کل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعداد ۹۲ فروند شناور مختلف توسط بخش داخلی در دست ساخت، مناقصه و قرارداد داریم، گفت:‌ ارزش این قراردادها ۴۰۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.
 مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر گفت: نصب دوربین‌های مداربسته برای بنادر امیرآباد، چابهار و انزلی  در حال انجام است که در این خصوص از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌شود.
کوهساری با بیان اینکه کلیه قطعات ساخته شده دریایی و بندری در دخل کشور، در چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته عرضه می‌شود، گفت: این نمایشگاه از ۲۴ الی ۲۶ آذرماه در مصلای امام خمینی ( ره) تهران بر پا می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار