۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

تداوم صادرات کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تداوم صادرات کالا‌های غیرنفتی به عراق از مرز دریایی خرمشهر (اروندرود) با وجود برخی ناآرامی‌ها در عراق خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۲۱۶
تداوم صادرات کالا به عراق از مرز دریایی خرمشهر
 
امیرحسین نظری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: صادرات کالا‌های غیرنفتی ایران به عراق از مرز دریایی خرمشهر و از منطقه آزاد اروند در ماه‌های اخیر نه تنها کاهش نیافته بلکه میزان آن روندی صعودی داشته است.

بارانداز اصلی کالا‌های صادراتی به عراق از منطقه آزاد اروند بندر بصره است.

وی با اشاره به اینکه پایانه مسافری منطقه آزاد اروند در هفته‌های اخیر به علت بروز ناآرامی در عراق بسته شده و سفر زائران و گردشگران ایرانی به عراق متوقف شده است افزود: با این وجود سفر گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران متوقف نشده و از حجم ورود گردشگران به منطقه آزاد اروند کاسته شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مهمترین اقلام صادراتی به عراق از منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر را مصالح ساختمانی، کلینکر، آبزیان پرورشی، مواد غذایی، تره بار و صیفی جات بیان کرد.

نظری حجم صادرات کالا از منطقه آزاد اروند و مرز دریایی خرمشهر در هفت ماهه نخست امسال را بیش از ۷۰۰ میلیون دلار بیان کرد و گفت: روند صادرات کالا به عراق در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد.

امسال صادرات ۸.۵ میلیارد دلار از گمرکات خوزستان هدف‌گذاری شده است.  

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی مقام اول و از نظر ارزش کالا‌های صادراتی رتبه دوم کشوری را دارا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار