۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳

راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر عباس؛ امسال

مدیر کل اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، گفت: برنامه ریزی‌هایی جهت راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر عباس انجام شده است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم این برنامه امسال عملیاتی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۳
راه اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر عباس؛ امسال
 
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا به توسعۀ سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد پروژه‌های گردشگری در حال ساخت استان توسط بخش خصوصی ۵۴ طرح است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری ۶۶۷ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است.

وی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از این طرح‌ها شاهد ایجاد اشتغال برای هزار و ۲۱۰ نفر از بومیان استان سیستان و بلوچستان در بخش صنعت گردشگری خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، افزود: این پروژه‌ها در قالب تأسیساتی همچون هتل ۴ و ۵ ستاره، مجتمع‌های گردشگری، سفره خانه سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌سنتی و مجتمع تفریحی پذیرایی در حال اجرا است.

به گفته جلال‌زایی، پس از بهره‌برداری از طرح‌های مذکور، هزار و ۷۰۰ تخت به واحد‌های اقامتی استان افزوده خواهد شد که بدون شک نقش مهمی در توسعه و رونق هر چه بیشتر گردشگری استان سیستان و بلوچستان ایفا خواهد کرد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود تأکید کرد: سال گذشته، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیرساخت‌های گردشگری استان اختصاص یافته است.

وی یادآور شد: در راستای حمایت از تأسیسات گردشگری در روستا‌ها به ویژه بوم گردی‌ها و مجموعه‌های گردشگری سال ۹۷ مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار و شش درصد به متقاضیان پرداخت شده که منجر به تولید اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر در حوزه‌های روستایی و عشایری استان شده است.

جلال‌زایی خاطرنشان ساخت: با توجه به وسعت استان و اینکه ۵۱ درصد جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند، گردشگری به ظرفیت بسیار مناسبی برای تولید اشتغال و عاملی جهت ماندگاری جمعیت روستایی در مناطق و بازدارنده مهاجرت به شهر‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه گفته‌های خود یکی دیگر از پروژه‌های توریسم استان سیستان و بلوچستان در بخش دریایی را توسعه و راه‌اندازی تور‌های دریایی از طریق به کارگیری شناور‌های تفریحی عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی مجدد خط کشتیرانی عمان- چابهار، می‌تواند نقش بسزایی در رونق فعالیت شناور‌های تفریحی در سواحل مکران داشته باشد.

وی همچنین به ضرورت راه اندازی خط‌های کشتیرانی از بندر چابهار به مقاصد مختلف در دریای عمان اشاره کرد و اظهار داشت: حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خرید شناور‌های مسافربری و تفریحی جهت بکارگیری در آب‌های دریای عمان می‌تواند این امر را تحقق بخشد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه راه اندازی خط مسافربری دریایی از بندر چابهار به سمت آب‌های خلیج فارس بدون شک بسیار مورد استقبال گردشگران واقع خواهد شد، گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده بودیم در همین راستا برنامه ریزی‌هایی جهت راه‌اندازی خط مسافربری در مسیر بندر چابهار- بندر‌عباس انجام شده است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم این برنامه امسال عملیاتی خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفته‌های خود بیان داشت: مراتب ثبت ۳۶ اثر منقول فرهنگی‌تاریخی استان از سوی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استانداری سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.

جلال زایی تصریح کرد: ۳۶ اثر منقول فرهنگی تاریخی شامل مجموعه‌ای از اشیا نفیس کشف شده از محوطه‌های باستانی استان به ویژه شهرسوخته است که ثبت و ابلاغ آن از سوی وزارت میراث فرهنگی به استاندار سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

به گفته وی، این آثار بر اساس نظر شورای ملی ثبت آثار غیرمنقول تاریخی و فرهنگی، واجد ارزش ثبت ملی شناخته و پس از تأیید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مراجع قانونی ذیربط ابلاغ شد.

وی گفت: این آثار از آثار منقول موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور که حاصل یافته‌های باستان شناسی شهرسوخته و سایر نقاط استان بوده و شامل سنجاق با سر بز مفرغی، خمیردان، ظروف چندرنگ یا پلی کروم و ... است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار