۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

امسال؛ آغاز عملیات اجرایی بهسازی بندر صیادی کنگ

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: تکمیل مطالعات، تهیه اسناد مناقصه و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار و نیز پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه از جمله عملیات پیش بینی شده جهت بهسازی بندر صیادی کنگ در سال جاری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۸۹
امسال؛ آغاز عملیات اجرایی بهسازی بندر صیادی کنگ
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: عملیات اجرایی بهسازی بندر صیادی کنگ واقع در پنج کیلومتری شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان به عنوان یکی از پروژه‌های بهسازی بنادر صیادی در سال جاری انجام خواهد شد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با بیان اینکه بندرصیادی کنگ از اهمیت اقتصادی زیادی برای جامعه محلی برخوردار است، ادامه داد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، پروژه بهسازی بندر صیادی کنگ شامل ترمیم موج شکن  اصلی و لایروبی حوضچه است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: طبق مطالعات انجام گرفته ترمیم و بهسازی موج شکن اصلی به طول ۹۳۰ متر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همچنین لایروبی حوضچه به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب انجام خواهد شد، اذعان داشت: تدقیق حجم لایروبی پس از انجام عملیات هیدروگرافی اعلام خواهد شد.

بهشتیان با تأکید بر اهمیت تسریع در روند بهسازی بندر صیادی کنگ، خاطرنشان ساخت: انتخاب مشاور ذی صلاح از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت، ابلاغ قرارداد با مشاور و انجام مطالعات لازم عملیات اجرا شده در سال گذشته جهت بهسازی بندر صیادی کنگ بوده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: به همین منظور سال گذشته مصوب شده بود که مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص یابد که در نهایت و عملاً مبلغی اختصاص نیافت.

وی در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: تکمیل مطالعات، تهیه اسناد مناقصه و برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار و نیز پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه از جمله عملیات پیش بینی شده جهت بهسازی بندر صیادی کنگ در سال جاری محسوب می‌شود.

بهشتیان، خاطرنشان ساخت: به منظور پیشبرد اهداف مذکور در سال ۹۸، پیش‌بینی اختصاص یک میلیارد تومان از سوی سازمان شیلات ایران صورت گرفته است که امیدواریم با تخصیص این مبلغ به اهداف تعیین شده در سال جاری دست یابیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران همچنین با اشاره به اینکه این بندر صیادی ظرفیت تخلیه هفت هزار تُن صید را دارد، اظهار امیدواری کرد: با اتمام عملیات بهسازی، شرایط بهتری برای ادامه کار صیادان در آب‌های استان هرمزگان فراهم شود.

بندرکنگ با ۱۵هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری بندرلنگه مشهور به بندر لنج سازان و دریانوردان است. شغل بیشتر مردم این شهر صیادی و تجارت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار