mana.ir

کد خبر: ۸۴۹۳۵ |
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ناوگان دریایی در زمینه حمل و نقل کانتینر تقویت می‌شود

محمد راستاد در آئین بهره برداری از خط تولید کانتینر‌های چندوجهی از سوی یک شرکت داخلی ضمن اعلام این مطلب که منابع وجوه اداره شده سازمان به تولید تخصیص می‌یابد، گفت: سازمان بنادر، بانک‌های عاملی را به عنوان همکار انتخاب می‌کند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان تولیدکننده پرداخت کنند.

به گزارش مانا، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از خط تولید کانتینرهای چند وجهی، ضمن اظهار خرسندی از اینکه شرکت‌های داخلی توانسته‌اند به این توانمندی در تولید کانتینر دست پیدا کنند، اظهار کرد: باعث افتخار است که در سال رونق تولید شاهد رونمایی از خط تولید کانتینرهای داخلی هستیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان در حوزه فعالیت‌های خود عدم تولید کانتینر بود، اعلام کرد: خوشبختانه در این زمینه به موفقیت دست یافتیم و توانستیم این دغدغه را تا حد قابل توجهی با تولید استاندارد برطرف کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیشتر به واسطه كم شدن لاینرها با خلاء ظرفیتی در کانتینر مواجه شدیم که امروز این خلاء برطرف شده است، برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است، افزایش دهند.
راستاد ادامه داد: هم اکنون حداقل ۷۵۰ هزار TEU کانتینر برای نیاز داخلی احتیاج داریم که در صدد افزایش ظرفیت‌ها هستیم و اعتقاد داریم در زمینه حمل‌ونقل دریایی صرفاً نباید متکی به بازار داخلی باشیم و قطعاً باید در بازارهای جهانی نیز حضور پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: تولید کانتینر یک گام راهبردی است تا بتوانیم ناوگان خود را در زمینۀ حمل‌ونقل کانتینر تقویت کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ایران یکی از ۲۰ کشور نخست جهان در زمینه حمل و نقل دریایی است، خاطرنشان کرد: چنین کشوری با چنین ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی و ۲۴۰ میلیون تن ظرفیت بنادر تجاری خود، نیاز دارد تا در زمینۀ تمامی مایحتاج صنعت دریایی، توانمندی در خود ایجاد کند و به خودکفایی برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: سازمان بنادر باید تولید کانتینرهای داخلی را  با مقررات بین‌المللی در کنوانسیون کانتینرهای ایمن تطبیق می‌داد که در همین رابطه چهار شرکت داخلی تعیین و به سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: به مشتریان کانتینرها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.
راستاد گفت: همین جا از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینرهای داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفاً بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.
راستاد در پایان یادآور شد: سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می‌کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین