۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

پیش‌بینی عبور ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی اربعین از منطقه آزاد اروند به عراق

معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از پیش بینی عبور بیش از ۳۰۰ هزار زائر غیر ایرانی از منطقه آزاد اروند در ایام اربعین حسینی امسال به عراق خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۸۶
پیش‌بینی عبور ۳۰۰ هزار زائر غیرایرانی اربعین از منطقه آزاد اروند به عراق
 
حجت‌الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرنگار مانا در خرمشهر با اشاره به اینکه در اربعین سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر از اتباع غیر ایرانی از ۹۹ کشور از منطقه آزاد اروند رهسپار شهر‌های مقدس عراق شدند پیش بینی کرد در اربعین امسال این تعداد به ۳۰۰ هزار نفر برسد.

به گفته وی زائران ایرانی و خارجی می‌توانند از طریق مرز آبی اروندرود و با کشتی مسافری به بندر بصره منتقل و از آنجا راهی کربلا و نجف شوند.

معاون مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: همه امکانات منطقه آزاد اروند برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بسیج خواهد شد و امکانات بندری خرمشهر نیز آمادۀ  پذیرایی از زائران اربعین حسینی است.

 وی افزود: بر اساس آخرین پیش بینی‌ها در اربعین امسال بیش از یک میلیون زائر ایرانی از منطقه آزاد اروند و از نقطه مرزی شلمچه به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند.

صالحی گفت: همه زائران ایرانی اربعین در ماه‌های محرم و صفر بدون ویزا و تنها با داشتن گذرنامه می‌توانند از منطقه آزاد اروند راهی عراق شوند، ولی برای گردشگران و زائران خارجی داشتن ویزا برای سفر به عراق ضروری است.

وی در ادامه بر لزوم ارتقای سطح خدمات‌دهی به زائران غیر ایرانی که از منطقه آزاد اروند راهی عراق می‌شوند تأکید کرد و افزود: میزان خدمات‌دهی زائران غیرایرانی در سال گذشته رضایت‌بخش نبوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار