۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

داده‌های کشتی را مدیریت کنیم

داده‌های کشتی را مدیریت کنیم
ارزش حقیقی داده‌های کشتی زمانی محقق می‌شود که منبع، کیفیت و استفاده از داده‌ها درک شود.
کد خبر: ۸۴۶۷۰

به گزارش گروه بین الملل مانا دکتر"Serena Lim" مدیر ارشد علمی در شرکت دیجیتالی Ascenz Solutions فعال در حوزۀ صنعت دریایی می گوید: داده‌های کشتی با سرعت بیشتری نسبت به گذشته تولید می شوند. درحالی‌که داده های کشتی پتانیسل تغییر روشی که بر مبنای آن صنعت کشتیرانی فعالیت می کند را دارد و همچنین می توانند سفرهای دریایی امن‌تر و کارآمدتر را فراهم کنند، اما ارزش حقیقی این داده ها زمانی محقق می شود که منبع، کیفیت و استفاده از داده ها درک شود.

این گزارش ادامه داد: انتخاب ابزارهای مانیتورینگ و نظارت عملکرد که امکان خلق و ایجاد داده های ارزشمند در هر مرحله را فراهم می کنند، یک مسئله چالش برانگیز، اما درعین حال برای بهبود عملکرد ناوگان اساسی و بنیادی است. ابزارهای مانیتورینگ و تکنولوژی های دیجیتالی متعددی وجود دارند که می توانند مقادیر زیادی از داده را تولید کنند تا به شرکت های کشتیرانی برای به حداکثر رساندن مزیت رقابتی آنها در رابطه با عملکرد کشتی کمک کند.

شایان ذکراست: ایجاد و خلق ارزش حقیقی از داده ها، درهر مرحله بستگی به عواملی چون نوع  زیرساختار مدیریت داده، درک مرزهای داده‌های قابل اعتماد در برابر داده‌های کمتر قابل اعتماد و همچنین فرآیند تأیید اعتبار یا اعتبار سنجی داده‌ها، دارد.

مدیریت داده‌ها و اهمیت سرمایه گذاری در یک زیرساختار قوی

تعیین اینکه در چه سیستم‌هایی می خواهیم سرمایه گذاری کنیم، نخستین گام است. باید بدانیم که چه چیزی را می خواهیم از این داده‌ها مشاهده کنیم و آیا حق تحلیل داده‌ها را داریم یا نه؟! یک عنصر اصلی برای ارائه داده‌های با ارزش و کیفیت بالا، چک کردن دوباره داده ها است

مدیریت داده مستلزم سرمایه گذاری در یک زیرساختار مدیریت داده قوی است. اگر یک زیرساختار نداریم، یعنی داده نداریم و نمی توانیم ارزش را از داده‌ها خلق و ایجاد کنیم. درضمن، یک شرکت باید تعیین کند که هرچند وقت یک بار می خواهد داده های خود را جمع آوری کند و بر روی آنها تحلیل انجام دهد.

افزون براین، کیفیت داده مسئله واقعاً مهمی است که باید درنظر گرفته شود، مخصوصاً اگر تنها یک یا دو نقاط داده در روز جمع آوری می شود. اطمینان در مورد اینکه آیا منبع قابل اعتماد است یا نه، بخشی از این امر محسوب می‌شود.

درحال حاضر، مسئله سخت و دشوار قابل مطرح این است که چگونه صنعت کشتیرانی می تواند استفادۀ صحیح و مؤثر را از داده‌هایی که شامل اطلاعات زیادی هستند، داشته باشد.

تضمین و اطمینال حاصل کردن از این که سیستم ها به دقت توسعه داده می شوند و برای مدیریت کشتی بهینه شده اند، از جمله مهمترین مسائل است. درعین حال یافتن شرکای مناسب یک ضرورت تلقی می‌شود. اگر شما به تنهایی کار کنید، ایجاد یک رویکرد کل نگر (holistic approach) سخت و دشوار است، اما با یافتن شرکای قابل اعتماد و فعال، قطعاً این مسئله امکان پذیر خواهد بود.

ارسال نظرات

نظرات کاربران

میرفتاح حسین زاده Iran (Islamic Republic of) ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
0
0
آماده همکاری در زمینه سیستم های هیدرولیک، تامین، تعمیرات و ساخت ادوات هیدرولیک: پمپ، جک ، شیر های کنترل فشار، وغیره
آخرین اخبار