۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶

بخش دریایی در برآورده کردن نیازهای جامعه موفق عمل کرده است

بخش دریایی در برآورده کردن نیازهای جامعه موفق عمل کرده است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه " جامعه بزرگ دریایی کشور در برآورده کردن انتظارات جامعه در تأمین نیاز‌ها از طریق دریا موفق عمل کرده است"، تأکید کرد: به رغم محدودیت‌ها و سنگ اندازی‌های استکبار، اجازه نداده ایم در مسیر تردد ناوگان دریایی و دسترسی به بنادر کشور اختلالی ایجاد شود.
کد خبر: ۸۴۶۶۸
به گزارش مانا، محمد راستاد در نشست فصلی شورای عالی هماهنگی مدیران ارشد ارگان های دریایی، تصریح کرد: جامعه دریایی ایران اعم از دریانوردان و دریائیان، به واسطه مأموریت های متنوعی که در بخش های مختلف عملیاتی و اجرایی دارند، توانسته اند انتظارات جامعه را برآورده سازند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: به رغم تهدیدهای دشمن شاهد تردد کشتی های اقیانوس پیما به بنادر کشور هستیم و افزون بر آن، امنیت آبراه های مان برقرار است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی دریانوردی در هفته آخر سپتامبر مطابق با تقویم سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) پیشنهاد کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی چند سال گذشته و به مناسبت هفته جهانی دریانوردی، فرصت مناسبی ایجاد شد تا در این ایام ( هفته اول مهر ) با مقامات عالی کشور دیدار و نشستی داشته باشیم و برجسته ترین مسائل و موضوعات دریایی کشور را در این نشست ها مطرح کنیم.
در این نشست همچنین جلیل اسلامی ؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر نیز با اشاره به چشم انداز دریایی کشور، هدف اصلی از این رویکرد را " ارتقای جایگاه دریایی کشور در سطوح منطقه ای و بین المللی" عنوان کرد و گفت: در این رویکرد و بر اساس راهبرد های اجرایی کشور، به دنبال توسعه اقتصادی و تسهیل تجارت هستیم.
معاون امور دریایی در ادامه خاطر نشان کرد: راهبرد تسهیل تجارت و توسعه اقتصادی به مصداق هایی چون « اجرای استاندارد های بین المللی» ؛ « به کارگیری فنّاوری های نوین» ؛ « ایجاد فضای رقابتی در ارائه خدمات» و « برقراری نظام هوشمند دریایی» نیاز دارد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: در این شرایط حساس لازم است امنیت دریایی مان را حفظ و استاندارد های بین المللی را لحاظ کنیم و پاسخگوی نیازهای کشور باشیم.
وی در ادامه از ایجاد « کمیته اضطرار دریایی » با هدف ایجاد بستر مناسب برای هماهنگی با ارگان های دریایی در شرایط اضطرار خبر داد.
بر اساس این گزارش، در دومین نشست شورای عالی هماهنگی ارگان های دریایی کشور همچنین مقرر شد نشست بعدی این شورا در شهر ساحلی بندرعباس بر گزار شود.
همچنین بنابر تصمیم این شورا، مقرر شد دبیرخانه همایش ارگان های دریایی ازاین پس به عنوان میزبان دائمی این همایش باشد و این دبیرخانه تداوم برگزاری جشنواره " دریا در مسیر پیشرفت " را از طریق معاونت فناوری ریاست جمهوری پیگیری کند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار