۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

تصویب اسناد فنی و علمی ایران در اجلاس بین المللی تفاهم نامه اقیانوس هند

تصویب اسناد فنی و علمی ایران در اجلاس بین المللی تفاهم نامه اقیانوس هند
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، اعلام کرد: چهار سند ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی تفاهم نامه منطقه ای اقیانوس هند به تصویب رسید.
کد خبر: ۸۴۶۵۳
به گزارش مانا، نادر پسنده  با اعلام این خبر که سه سند فنی و یک سند علمی ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران در بیست و دومین  اجلاس بین المللی تفاهم نامه منطقه‌ای اقیانوس هند، در زمینۀ کنترل و بازرسی کشتی‌ها پذیرفته شده و تصویب شدند، خاطر نشان کرد: این اسناد با حمایت اکثریت اعضا مورد تصویب قرار گرفتند.
وی با اشاره به اینکه رویکرد ایران در این نشست توسعه ای بود، به اسناد ایرانی ارائه شده در اجلاس پرداخت و خاطر نشان کرد: سندی با موضوع «تغییر داده و به روز رسانی سامانه الکترونیکی تفاهم نامه» از مهمترین اسناد ارائه شده توسط ایران در اجلاس بین المللی تفاهم نامه منطقه‌ای اقیانوس هند بود که مورد توجه قرار گرفت و به تصویب رسید.
به گفته پسنده، سند بعدی در رابطه با ارائه «مدل طرح جابه‌جایی افسران کنترل و بازرسی» در بین کشورهای عضو  در جهت هماهنگی بیشتر افسران و ارتقای تجربیات بود که از سوی هیئت ایرانی مطرح شد.
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه این سند نیز با حمایت اکثر اعضا و دبیرخانه اجلاس بین المللی تفاهم نامه منطقه‌ای اقیانوس‌هند پذیرفته شد، گفت: بودجه سالانه انجام این طرح نیز برای سال اول از سوی اعضا تصویب و جمهوری اسلامی ایران به عنوان مدیر کارگروه اجرایی این طرح  برگزیده شد.
شایان ذکر است، تفاهم نامه اقیانوس هند از سال ۱۹۹۹ و با عضویت بیست کشور منطقه آغاز به کار کرده و در زمینه کنترل و بازرسی از کشتی های تردد کننده در منطقه اقیانوس هند و با هدف حذف کشتی های نا ایمن از این اقیانوس فعال است .
همچنین، ایران از حیث بازرسی و فعالیت های علمی به عنوان یکی از کشورهای موثر در اجلاس تفاهم نامه هند محسوب می شود و با اعزام مدرس جهت دوره های تخصصی بین المللی حضوری مؤثر در این تفاهم نامه بین المللی دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار