۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷

صدور مجوز واردات قطعی کالا از عراق با محوریت منطقه آزاد اروند

نمایندۀ آبادان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز واردات قطعی کالا از عراق با محوریت منطقه آزاد اروند از طریق مرز بین المللی شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۴۲

صدور مجوز واردات قطعی کالا از عراق با محوریت منطقه آزاد اروند

 

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پس از پیگیری‌های فراوان مجوز واردات قطعی کالا توسط منطقه آزاد اروند توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

وی گفت: با توجه به ابلاغیه صادر شده از این پس واردات کالا با انجام ثبت سفارش، رعایت قانون امور گمرکی و مقررات صادرات و واردات در مرز تجاری شلمچه انجام می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بنابراین ابلاغیه که از سوی مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه به ناظر گمرکات استان خوزستان ارسال شده گمرک شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند به مدت شش ماه و به صورت آزمایشی مجاز به انجام رویه واردات قطعی ازعراق است.

این نخستین بار است که امکان قانونی واردات کالا از عراق فراهم می‌شود.

پیش از این صادرات کالا از منطقه آزاد اروند از طریق مرز شلمچه و مرز دریایی خرمشهر(اروندرود) انجام می شد و گمرک اجازه واردات کالا از عراق را نمی داد.

پیش بینی شده با روان شدن صادرات و واردات در منطقه آزاد اروند، شرکت های سرمایه گذاری خارجی و داخلی برای ورود به این بازار پرسود و رونق اقتصادی در شهرهای بندری خرمشهر و آبادان ترغیب شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار