۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری در تالاب شادگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه تالاب شادگان از پتانسیل بالایی در زمینۀ گردشگری برخوردار است گفت: لازمۀ توسعه گردشگری در این تالاب بین المللی فراهم کردن زیرساخت‌ها است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۲۴

ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها برای توسعه گردشگری در تالاب شادگان

به گزارش خبرنگار مانا ، فاضل عبیات در جریان بازدید از تالاب شادگان افزود: تالاب  شادگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود شرایط متفاوتی نسبت به سایر نقاط گردشگری خوزستان دارد و این شرایط به نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را در زمینه جذب توریسم فراهم کند.

وی افزود: مطالعات احداث زیرساخت های گردشگری در روستای صلیحاویه و بندرشادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان انجام شده و به زودی طرح ایجاد اسکلۀ گردشگری در این روستا وارد فاز اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: دریاچه ای با ظرفیت مناسب گردشگری در روستای صلیحاویه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌های حداقلی می تواند مورد استفاده گردشگران قرار گیرد و این اقدام رونق منطقه را در پی خواهد داشت.

عبیات تصریح کرد: با مشارکت مردم و روستاهای اطراف این اتفاق خواهد افتاد و این امر میزان اشتغالزایی و همچنین رونق منطقه را با رشد چشمگیری مواجه می‌کند.

وی در خصوص روستای صراخیه گفت: این روستا و روستاهای مجاور با قرار گرفتن مقابل تالاب شادگان ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارند و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

عبیات افزود: در این روستا نمایشگاه محیط زیست همراه با تأسیسات مناسبی قرار دارد که می توان از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره گرفت.

وی گفت: با هماهنگی بین سازمان های محیط زیست و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی و برق‌رسانی در جزایر مجاور تالاب بین المللی شادگان خواهد شد تا از برکات این طبیعت بیشتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: شهر بندری شادگان به لحاظ اشتغال نرخ قابل توجه ای ندارد که می توان میزان اشتغال را با همت مسئولان محلی و استانی و استفاده از ظرفیت گردشگری افزایش داد.

عبیات گفت: تقویت زیرساخت‌ های گردشگری بندر شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب های کشور با داشتن ظرفیت گردشگری می تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم این شهرستان بندری تبدیل شود.

تالاب بین المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان واقع شده و در  فهرست تالاب‌های بین المللی قرار دارد.

این تالاب از طریق خورهای متعدد به خلیج‌فارس متصل می‌شود که با آب‌ شیرین، لب‌شور و آب‌شور، محیطی مناسب برای زیست انواع آبزیان، پرندگان، جوندگان و حیوانات اهلی و وحشی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار