۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

توسعه گردشگری آبی اولویت سرمایه گذاری در خرمشهر

فرماندار خرمشهر گفت: توسعه گردشگری آبی به دلیل اشتغال مناسب، اولویت نخست سرمایه گذاری در خرمشهر است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۳۳۰
توسعه گردشگری آبی اولویت نخست سرمایه گذاری در خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، کوروش مودت در جلسه سرمایه گذاری در بخش گردشگری آبی در خرمشهر افزود: خرمشهر ظرفیت گردشگری زیادی دارد و علاقه‌مندان بسیاری برای سرمایه‌گذاری در این شهر نیز وجود دارند که باید تلاش شود زمینه برای تسهیل این امر فراهم شود.
وی توسعه گردشگری آبی را از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در خرمشهر دانست و گفت: در خرمشهر ده‌ها فروند قایق و شناور گردشگری وجود دارد، ولی با این‌ حال نیاز به توسعه هرچه بیشتر این بخش احساس می‌شود و اسکله‌های نیمه آمادۀ در این شهر بندری نیز باید تکمیل شوند.
فرماندار خرمشهر به ورود روزانه ۱۰ هزار گردشگر عراقی به خرمشهر اشاره کرد و افزود: باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری آبی در خرمشهر با مشارکت بخش خصوصی تقویت شود.
مودت با تاکید بر لزوم تسهیل و تسریع روند اداری سرمایه‌گذاری برای جلوگیری از فرار سرمایه‌گذار، اخذ مجوز‌های لازم پیش از اقدام برای اجرای پروژه در زمینهٔ گردشگری دریایی را هم یک الزام قانونی خواند.
وی گفت: با توجه به تأثیر حضور گردشگران خارجی در منطقه برای بهبود معیشت مردم، باید زیرساخت‌های فرهنگی برای حضور گردشگران نیز فراهم شود.
وی اظهار کرد: امروز با توجه به ورود بیش از گذشته اتباع عراقی و حذف روادید میان دو کشور ایران و عراق شرایط برای توسعه سرمایه‌گذاری در خرمشهر فراهم‌تر شده است.
وی بر لزوم تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای استقبال از حضور گردشگران عراقی در خرمشهر تأکید کرد و گفت: در دنیای امروزصنعت گردشگری به مثابۀ صادرات نامرئی محسوب می‌شود بنابراین لازم است برای روق اقتصادی منطقه، برای جذب بیشتر گردشگران تلاش کرد.
فرماندار خرمشهر بر راه‌اندازی بازارچه مرزی شلمچه در محدودۀ منطقه آزاد اروند برای خرید کالا‌های مورد نیاز گردشگران تأکید کرد.
خاطر نشان می‌شود ماه گذشته حدود ۳۰۰ هزار گردشگر عراقی وارد شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان شدند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار