۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
مدیرعامل منطقه آزاد کاسپین اعلام کرد:

رونق بندر کاسپین از طریق یک کمربند-یک راه

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری کاسپین گفت: به دنبال تنوع بخشی به کالاهای وارداتی به مجتمع بندری کاسپین هستیم.
کد خبر: ۸۴۱۵۱
رونق بندر کاسپین از طریق یک کمربند-یک راه
به گزارش خبرنگار مانا، علیرضا مسرور در جمع خبرنگاران و در حاشیه پهلوگیری نخستین کشتی حامل دام زنده در بندر کاسپین با بیان اینکه هدف ما این است که کالاهای وارداتی به مجتمع بندری کاسپین را متنوع کنیم، اظهار کرد: پس از واردات روغن خوراکی از بندر کاسپین که آن هم برای نخستین بار انجام شد هم اکنون شاهد واردات دام زنده از طریق این مجتمع بندری هستیم.
وی ورود دام زنده به بندر کاسپین را حاصل مکاتبات صورت گرفته با مقامات ارشد کشور برای صدور مجوز در این زمینه اعلام کرد و افزود: در این بخش درخواست هایی برای سرمایه گذاری دریافت کرده ایم که هم اکنون در دست بررسی هستند.
مسرور با تاکید دوباره به تنوع بخشی به کالای وارداتی از بندر کاسپین به برنامه های طراحی شده برای دستیابی به این مهم اشاره کرد و گفت: هدف ما این است که با استفاده از کریدور یک کمربند-یک راه و مسیر چین-قزاقستان-ایران از ظرفیت های مجتمع بندری کاسپین بیشترین بهره را ببریم.
مدیرعامل منطقه ازاد تجاری کاسپین با بیان اینکه تاکنون از مسیر یاد شده 9 فروند کشتی در بندر کاسپین پهلو گرفته اند، خاطر نشان کرد: طی دو هفته آینده دو فروند کشتی دیگر نیز که کالاهایی را از مسیر یک کمربند-یک راه حمل می کنند به بندر کاسپین وارد می شوند. 
شایان ذکر است، صبح امروز(پنج شنبه) کشتی سارینا از جمله شناورهای کشتیرانی دریای خزر، نخستین محموله دام زنده را در بندر کاسپین تخلیه کرد. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار