۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

ایران کشور مرجع منطقه در حوزه هیدروگرافی

رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: ایران کشور مرجع منطقه در حوزه هیدروگرافی است.
کد خبر: ۸۴۰۸۶

ایران کشور مرجع منطقه در حوزه هیدروگرافی

به گزارش خبرنگار مانا، مسعود شفیعی که در گرامیداشت روز جهانی هیدرو گرافی سخن می گفت با بیان اینکه طبق قانون ۱۱ اقدام دائمی توسعه کشور راه بررسی فعالیت های نقشه برداری کشور بر عهده سازمان نقشه برداری است، تصریح کرد: مدتی است که سازمان نقشه برداری بر روی نظارت بر فعالیت های بخش خصوصی در زمینه نقشه برداری تمرکز کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نقشه برداری از سوی بخش خصوصی نباید محدود به قراردادهای بین کارفرما و مشاور باشد، افزود: نظارت در این بخش می بایست به ارتقاء کیفیت بیانجامد و به فرهنگ کیفی منجر شود.

عضو کمیته ملی هیدروگرافی پرچمدار شدن بخش خصوصی در بخش نقشه برداری و هیدروگرافی کشور را ضروری دانست و اظهار کرد: تلاش ما بر این است که نظارت به گونه ای باشد که کیفیت فعالیت های بخش خصوصی را افزایش داده استانداردها و رویه ها را به هم نزدیک کند.

شفیعی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه از این پس مشاوران ذی صلاح و فعالان نقشه برداری کشور شاهد ظهور و تقویت جایگاه نظارت بر فعالیت خود خواهند بود، تصریح کرد: هم اکنون کارهای نقشه برداری کشور با بهترین کیفیت و کوتاه ترین زمان انجام می شود.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور افزود: کشور ما در عرصه هیدروگرافی منطقه تاثیر گذار است و مسئولیت هماهنگ سازی رویه ها در منطقه بر عهده ایران است.

وی ادامه داد: ایران کشور مرجع در منطقه در حوزه هیدروگرافی است و در عرصه بین الملل نیز از مراجع هیدروگرافی هستیم.

شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی هم اکنون در محل سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور جمعی از مدیران، کارشناسان و دست اندرکاران حوزه نقشه برداری و هیدروگرافی کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار