۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

ایجاد مزرعه تولید میگوی پرورشی در ساحل بوشهر

ایجاد مزرعه تولید میگوی پرورشی در ساحل بوشهر
معاون آبزی‌پروری شیلات استان ‌بوشهر از فعال شدن 300 مزرعه پرورش میگو در ساحل خلیج فارس استان بوشهر خبر داد و گفت: عملیات ذخیره‌سازی بچه‌میگو در مزارع پرورشی آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش، 27 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود.
کد خبر: ۸۳۹۲۲

صغری اشرف در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم این استان ساحلی را پرورش آبزیان از جمله میگو دانست و اظهار داشت: در این راستا هفت هزار هکتار زمین ساحلی برای پرورش میگو به سرمایه‌گذاران واگذار و آماده سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته 23 هزار تن میگوی پرورشی در استخرهای ساحلی استان بوشهر برداشت شد اظهار داشت: این میزان میگو در استخرهای پرورشی در سواحل استان بوشهر در 10 سایت پرورشی تولید شد.
معاون آبزی‌پروری شیلات استان ‌بوشهر با اعلام اینکه سال قبل بیش از 1.5 میلیارد قطعه بچه‌میگو در استخرهای پرورشی ذخیره‌ سازی شد افزود: ذخیره‌سازی بچه‌میگو از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده و تاکنون 240 میلیون قطعه بچه میگو در استخرهای پرورشی رها شده است.
اشرف با اشاره به سطح اراضی پرورش میگو بیان کرد: سطح اراضی پرورشی سال قبل چهار هزار و 850 هکتار بود که امسال سطح اراضی پرورش میگو استان بوشهر به پنج هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه بچه‌میگوها در 45 مزرعه پرورشی ذخیره‌سازی شده است تصریح کرد: امسال در مجموع 300 مزرعه ساحلی در امر ذخیره سازی و پرورش میگو فعال شده است.
معاون شیلات استان بوشهر گفت: میزان ذخیره‌سازی بچه‌میگو در استخرهای پرورش میگو تا اواخر تیرماه به دو میلیارد قطعه بچه‌میگو افزایش می‌یابد.
اشرف از افزایش تولید میگوی پرورشی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از پایان دوره پرورش، 27 هزار تن میگو از استخرهای پرورشی برداشت شود که نسبت به 23 هزار تن سال قبل از رشد برخوردار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار