۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

شروع عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در بندر امام

عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس و شورای اسلامی در بندر امام شروع شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۷۶۰

شروع عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، این دو پروژه شامل احداث جاده کمربندی بندرامام  به آبادان وعملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن با اعتباری بالغ بر 900 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی و در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توجه به توسعه پیرامون بندر،  توسعه متوازن و بهره مندی شهروندان از مزایای فعالیت های بازرگانی در مجتمع بزرگ بندری امام، آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه عمرانی با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی را گامی مهم در تحقق  توسعه پیرامون بندر  و تعامل سازنده با شهروندان عنوان کرد.

عادل دریس افزود: پروژه جاده کمربندی  بندرامام به آبادان که با حدود ۹ کیلومتر طول و ایجاد ۱۴۶ فرصت شغلی جدید، نقش مهمی در کاهش ترافیک درون شهری، حل معضل راه بندان و ترافیک سنگین در مبادی ورودی به شهر و اتصال مراکز اقتصادی با هدف توسعه پایدار منطقه خواهد داشت.

وی همچنین هدف از اجرای پروژه عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن را تأمین الزامات  مقررات راه آهن در خصوص تقاطع غیرهمسطح  روی دو خط راه آهن، تسهیل ترافیک از مبدأ بندر به مقاصد ذیربط و حذف گره ترافیکی  میدان پلیس راه  برشمرد.

دریس در تبیین ویژگی های این پروژه افزود: در جریان احداث این پروژه که با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۵ ماه به بهره برداری نهایی خواهد رسید، ۷۰ فرصت شغلی  ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه های عمرانی جایگاه این مجتمع بزرگ بندری در زنجیره  مبادلات  بازرگانی  و تأمین  کالا  بیش از پیش برجسته شده  و زمینه  برای تسهیل  مبادلات و گسترش ظرفیت های بازرگانی در منطقه افزایش خواهد یافت.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار