۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

نمایندگان فائو برای بررسی آفت ملخ دریایی به ایران می آیند

یک نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) از آمادگی این سازمان برای مقابله با آفت ملخ دریایی در ایران خبر داد و گفت: کارشناسان فائو برای تحلیل شرایط آفت ملخ دریایی به ایران سفر می کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۷۵۴

نمایندگان فائو برای بررسی آفت ملخ دریایی به ایران می آیند

"حفیظ جانوف" در گفتگو با خبرنگار مانا در خوزستان افزود: فائو از زمان پیدایش آفت ملخ دریایی در برخی استان های ایران مطلع است و کارشناسان این سازمان در رم و وزارت جهاد کشاورزی ایران با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی افزود: کارشناسان فائو در آینده نزدیک برای تحلیل شرایط و کمک به رفع این مشکل، به ایران می آیند.

حفیظ اضافه کرد: فائو در مبارزه با آفت ملخ، تجارب جهانی زیادی از جمله در ماداگاسکار دارد، که می توان از آنها در ایران استفاده کرد.

خاطر نشان می سازد هجوم گله های ملخ دریایی به مناطقی از بندر هندیجان در سواحل جنوب شرق خوزستان نگرانی هایی بوجود آورده است.

ملخ دریایی آفت بومی ایران نیست و از کشورهایی مثل عربستان سعودی، مراکش، هندوستان و پاکستان وارد کشور می‌شود که تا دو هزار کیلومتر قدرت پراکندگی و پرواز دارد.

ملخ دریایی یکی از مضرترین انواع ملخ هاست. در کشورهای دیگر به نام ملخ صحرایی یا بیابانی نامیده می شود ولی چون معمولا از روی خلیج فارس پرواز نموده و خود را به ایران می رساند به همین علت در ایران به آن ملخ دریایی می گویند.

ملخ دریایی قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و خسارت آن در حالت تهاجمی بسیار زیاد است، دسته های پیاده ملخ ها و ملخ های بالدار هرگونه سبزی را که در سر راه خود ببینند از علوفه، غلات، صیفی جات، درختان و حتی علف های هرز را از بین می برند.

در شهرهای بندری آبادان و ماهشهر و مناطق فراساحلی خوزستان نیز گله های غیرتهاجی ملخ دریایی  مشاهده شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار