۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

نیروی دریایی ارتش پیام آور صلح در خلیج فارس است

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح ، دوستی و برادری در خلیج فارس است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۶۰۱

نیروی دریایی ارتش پیام آور صلح در خلیج فارس است

به گزارش خبرنگار مانا ، ناخدا یک عرشه ستاد جلیل مقدم در مراسم بزرگداشت روز خلیج فارس و بزرگداشت شهدای ناوچه پیکان افزود: امنیت پایدار و صلح مستمر در این آبراه مهم جهان تنها از طریق همکاری و تشریک مساعی همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وی افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور شبانه روزی در دریاهای تحت حاکمیت ایران اسلامی و همچنین دریاهای مجاور امنیت بسیار کاملی به شکل پایدار در این مناطق برقرار کرده است.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در ادامه با اشاره به اینکه امریکا با حضور نامشروع خود در آبهای خلیج فارس ، امنیت کشورهای منطقه را مورد تهدید قرار داده است افزود: امنیت پایدار در خلیج فارس بدون حضور موثر ایران امکان پذیر نیست.

وی صیانت از آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس را مهمترین اولویت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و افزود: هیچ کشوری توان به خطر انداختن منافع جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس ندارد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر در مراسم بزرگداشت شهدای ناوچه پیکان، عملیات مروارید را یکی از موفق ترین عملیات نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس بیان کرد و گفت: این عملیات درهفتم آذر 1359 انجام شد که موجب نابودی کامل نیروی دریایی ارتش بعث  عراق و کوتاه شدن دست متجاوزان از سواحل خلیج فارس شد.

بنا به این گزارش به مناسبت روز خلیج فارس دریانوردان نیروی دریایی خرمشهر محل شهادت پرسنل ناوچه پیکان در شمال خلیج فارس را گلباران کردند و یاد و خاطره شهدای غرورآفرین مروارید را گرامی داشتند.

هدف قرار گرفتن 9 کشتی، یک بالگرد و سه جنگنده میگ عراقی از دستاوردهای این عملیات بود ضمن آنکه سکو‌های عراقی برای همیشه غیرعملیاتی شد و مراکز دیده بانی و پرتاب موشک از دو اسکله البکر والامیه منهدم شدند.

در این عملیات غرورآفرین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلمی ایران یک ناوچه و 28 دریادل خود را از دست داد اما یاد و خاطره آنان همچنان باقی ماند.

دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس در ایران روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده است.

خلیج فارس سومین خلیج بزرگ جهان با وسعت 240 هزار کیلومتر به شمار می رود که جزایر ایرانی خارگ، بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، کیش، قشم و لاوان را در خود جای داده است.

بیش از 40 درصد نفت مصرفی جهان از خلیج فارس  و تنگه هرمز می گذرد از این رو امنیت این گذرگاه آبی نقش مهمی در پایداری انرژی جهان دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار