۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
امروز انجام شد:

آغاز مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی

آغاز مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی
مانور ریلی کانتینری با شعار « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» به مدت دو روز در بندر کانتینری شهید رجایی هرمزگان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۳۵۹۶
به گزارش مانا، در مانور ریل- بندر فرآیندهای عملیاتی اتصال ریل بندر در خصوص حمل کانتینری ریلی تدوین می شود.
بر اساس این گزارش، در این مانور تدابیری اندیشیده شده تا همه فرآیندها، مشکلات و تاخیرهای زمانی احصاء و اسناد پشتیبانی نیز همزمان رصد شود.
آنچنان که سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرده است، هدف از برگزاری این مانور، افزایش سهم حمل ریلی در بندر شهید رجایی، سنجش میزان آمادگی شرکت ها برای پاسخ گویی تقاضای حمل ریلی، سنجش میزان آمادگی و ظرفیت شرکت راه آهن برای برنامه ریزی است.
از دیگر اهداف این مانور می توان به تامین واگن خالی و لوکوموتیو، پیاده سازی آزمایشی مانیفست ریلی، بارنامه سراسری و سنجش میزان همکاری و هماهنگی بندر با سایر ارگان ها نظیر گمرک، قرنطینه و استاندارد و... در خصوص تسهیل و تسریع حمل و نقل اشاره کرد.
در همین زمینه، مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر و دریانوردی درباره مانور ریل - بندر گفت: این مانور از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز می‌شود و پس از عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها در محوطه مانوری بندر و در نهایت در همان نقطه انشعاب ریلی پایان می پذیرد و پس از تشکیل قطار در این نقطه، قطار به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.
خسرو سرایی خاطرنشان کرد: برای انجام مانور، یک برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی دسترسی به مسیرها و همچنین رابط‌های عملکردی متشکل از نمایندگان بندر، راه‌آهن و بخش‌های غیر‌دولتی بندر و ریل در نظر گرفته شده‌ است.
وی افزود: سازمان بنادر قصد دارد با تمرکز بر ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و بالاخص دو شرکت ریلی-کانتینری فعال در این بندر و با حمایت و پشتیبانی راه آهن، گمرک و شرکت های کارگزار ریلی؛ مشوق ها و انگیزه ای لازم برای صاحبان کالا را برای بهره گیری افزون تر از حمل ریلی دوچندان نماید.
 مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر تصریح کرد: در این مانور و در قالب دستورالعمل آن و چک لیست ها؛ ظرفیت ها و توانمندی های بندر، راه آهن، گمرک و شرکت های بخش غیردولتی در راستای توسعه حمل ریلی سنجیده خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار