۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

مهمترین اهداف تجارت دریایی در سال 98

مهمترین اهداف تجارت دریایی در سال 98
​معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح مهمترین اهداف و برنامه های بخش تجارت دریایی کشور در سال جاری، اظهار کرد: تامین سوخت کم سولفور، مقوله اینترنت اشیا و توسعه کشتیرانی داخلی مهمترین مسائلی هستند که جهت رونق تجارت دریایی در سال ۹۸ باید به آن توجه داشت.
کد خبر: ۸۳۵۳۲

به گزارش مانا، هادی حق شناس در مورد مهمترین برنامه‌های معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۹۸، اظهار کرد: مهمترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال ۹۸ استفاده از سوخت کم سولفور است، که از هشت ماه دیگر شناورها ملزم به استفاده از آن هستند و باید از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است، ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم و مهمترین برنامه هشت ماه آینده بنادر ایران به طور حتم تامین سوخت سنگین کم سولفور است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مورد بعدی مقوله اینترنت اشیا است که در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند، گفت: در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.

حق شناس افزود: همین موضوع برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناورها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه دریایی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیم نگاهی به توسعه کشتیرانی داخلی کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که کشتی‌ها هر ساله نسبت به سالیان قبل از نظر طول، عرض و آبخور بزرگتر می‌شوند و طبیعتا باید شرایط لازم برای بخش داخلی کشور جهت ساخت و ساز فراهم شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ای بلندمدت در راستای ساخت کشتی‌هایی اقدام کنیم که از چنین ویژگی هایی برخوردارند، اظهار کرد: بنادری نظیر شهیدبهشتی چابهار و شهیدرجایی با چنین رویکردی در حال توسعه هستند و ظرفیت‌های آنها ارتقا یافته است، بنابراین باید در حوزه کشتی سازی نیز چنین اراده‌ای حاکم شود و بتوانیم کشتی هایی را بسازیم که از طول، عرض و آب خور بیشتری برخوردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار