۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

انسداد هفت نهر برای جلوگیری از ورود سیلاب به آبادان

فرماندار آبادان از انسداد هفت نهر منشعب به آبراه اروندرود برای جلوگیری از ورود احتمالی سیلاب به داخل شهر بندری خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۴۶۱

انسداد هفت نهر برای جلوگیری از ورود سیلاب به آبادان

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: برای پیشگیری از بحران احتمالی، ساخت هفت کیلومتر سیل بند در ساحل اروندرود در حال انجام است تا مسیر سیلاب از سمت اروندرود کنترل و مهار شود.  

وی با ابراز نگرانی از سرازیر شدن روان آب ها از سمت عراق به آبادان گفت: تدابیر لازم برای مهار روان آب ها از سمت عراق در حال انجام است و درحال حاضر خطری جدی این شهر را تهدید نمی کند.

فرماندار آبادان افزود: همه امکانات از سوی دستگاه های اجرایی و مدیریت بحران این شهرستان بسیج شده اند تا این بحران احتمالی را به خوبی کنترل کنیم.

موسوی اظهار داشت: سیلاب تاکنون وارد شهر آبادان نشده است ولی باید شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم که روان آب ها از سمت عراق ناشی از رهاسازی آب سدهای عراق وارد آبادان نشود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت آب رودخانه های بهمنشیر، کارون و اروندرود به صورت لحظه ای رصد می شود تا خطری متوجه آبادان نشود افزود: چندین کیلومتر سیل بند در دو سوی آبراه بهمنشیر در شرق آبادان احداث شده و در یک اقدام احتیاطی عبور و مرور خودروها در جاده های ساحلی بهمنشیر ممنوع شده است.

دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دستور تخلیه هفت شهر خوزستان و مناطقی از شهر اهواز را برای پیشگیری از خسارات بیشتر به مردم صادر کرده است.

وزیر کشور نیز مسئولیت مدیریت بحران سیلاب در خوزستان را به دستور رئیس جمهوری برعهده گرفته است.

بر اساس برآورد سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز اخیرحدود 10 میلیارد متر مکعب سیلاب وارد خوزستان شده است و بیش از 250 روستای در حاشیه رودخانه های دز، کرخه و کارون را معرض سیلاب و آبگرفتگی قرار داده است.

به دنبال بروز سیلاب مهیب و ویرانگر بیش از 400 هزار نفر در خوزستان در معرض سیلاب قرار گرفته اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار