۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور :

58 شناور در گشت نوروزی و مسافرت دریایی شرکت دارند

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با بیان اینکه در ایام نوروز گشت‌ها و مسافرت‌های دریایی افزایش یافته است گفت: در این راستا 58 شناور با هفت هزار و 704 صندلی در بوشهر، خرمشهر، گناوه، قشم، بندرلنگه، کیش، چارک و هرمزگان ایجاد شده است.
کد خبر: ۸۳۳۴۸

58 شناور در گشت نوروزی و مسافرت دریایی شرکت دارند

نادر پسنده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر طرح‌های گردشگری را از محورهای مهم سازمان بنادر و دریانوردی دانست و اظهار داشت: یکی از محورهای گردشگری استان بوشهر گشت و مسافرت دریایی است که در این راستا استقبال قابل توجهی می‌شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر پذیرای جمعیت قابل توجهی از گردشگران است تاکید کرد: در راستای ظرفیت‌های جدید گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها در این عرصه مورد توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی کشور است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به راه‌اندازی پایانه مسافری و گردشگری دریایی بوشهر خاطر نشان کرد: در این پایانه اکنون 10 شناور شامل 6 شناور سنتی و چهار کشتی مسافرتی با ایمنی بالا خدمات گردشگری دریایی را به مسافران نوروزی ارائه می‌کنند.

پسنده با اشاره به افزایش ایمنی تردد دریایی در استان بوشهر افزود: در این راستا بنادر استان بوشهر برای کنترل ایمنی گردشگری دریایی، پایش آلودگی سواحل و آب های خلیج فارس، به هواپیمای فوق سبک« جایروپلن» مجهز شده است.

وی، استان بوشهر را بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر 937 کیلومتر مرز دریایی با خلیج فارس دارد که در راستا بنادر استان بوشهر به امکانات مدرن بندری، ارائه خدمات و اطفاء حریق مجهز شده است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور به آمار گردشگردان و مسافران دریایی در سال قبل اشاره کرد و افزود: سال گذشته چهار میلیون نفر در کشور سفر دریایی داشته‌‌اند که استان بوشهر رتبه سوم در این حوزه کسب کرد.

پسنده با اشاره به برنامه نوروزی امسال در بخش گردشگری دریایی تصریح کرد: در نوروز امسال برای بندر خرمشهر یک‌ فروند شناور با 230 صندلی در مسیر کویت - بوشهر، پنج فروند شناور با 581 صندلی در مسیر خارگ - گناوه و هرمزگان، 40 شناور با چهار هزار و 83 صندلی در مسیرهای دریایی گوناگون راه‌‌اندازی شده است.

وی افزود: در مجموع برای گشت‌ها و مسافرت‌های دریایی نوروز امسال 58 شناور با هفت هزار و 704 صندلی در بوشهر، خرمشهر، گناوه، قشم، بندرلنگه، کیش،چارک و هرمزگان ایجاد شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار