۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
معاون امور بندری سازمان بنادر:

بنادر برای عبور از بحران جوی آماده هستند

بنادر برای عبور از بحران جوی آماده هستند
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تمهیدات پیشگیرانه لازم در بنادر جنوبی برای عبور بدون حادثه از شرایط بحرانی جوی لحاظ شده است.
کد خبر: ۸۳۳۲۷

محمد علی حسن زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی نسبت به بروز شرایط جوی نامساعد در خلیج فارس، خاطر نشان کرد: طبق گزارش های هواشناسی، بنادر استان بوشهر و استان هرمزگان بیشترین تاثیر را از بحران جوی خواهند گرفت به همین دلیل تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه در بنادر این استان ها برای عبور از این شرایط  لحاظ شده است.
وی مهار تجهیزات مختلف بندری در اسکله ها و توقف عملیات تخلیه و بارگیری را از جمله این اقدامات اعلام کرد و افزود: طی مدتی که وضعیت هوا نامساعد است سفرهای دریایی نیز انجام نخواهد شد.
حسن زاده با بیان اینکه هشدارهای لازم در بنادر جنوبی به فعالان دریایی و بندری اعلام شده است گفت: سازمان بنادر ور دریانوردی برای جلوگیری از بروز هر گونه حادثه احتمالی آمادگی کامل دارد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مسافران نوروزی در سواحل و جزایر خلیج فارس نیز توصیه کرد تا عبور هوای توفانی صبور باشند و از نزدیک شدن به سواحل اجتناب کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی برای کمک به سیل زدگان استان گلستان نیز تصریح کرد: اداره بنادر و دریانوردی استان گلستان 15 فروند قایق موتوری را برای امداد رسانی به سیل زدگان این استان در اختیار مسئولان ذیربط قرار داده که در حال فعالیت در این زمینه هستند.
حسن زاده در پایان اظهارات خود اشاره ای نیز به کشتی کانتینری واژگون شده در اسکله بندر شهید رجایی داشت و در این زمینه خاطر نشان کرد: سه کانتینر حاوی کالای خطرناک ضمن ایمن سازی از این شناور خارج شده و هم اکنون برای خارج ساختن شناور منتظر اتمام فرآیند قانونی هستیم که مالک در حال انجام آن است.   
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار