۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
برای نوروز 98 پیش بینی شد؛

رشد 20 درصدی ورود گردشگران به سواحل عمان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از پیش بینی افزایش 20 درصدی گردشگران ورودی به سواحل دریای عمان در نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۳۷

پیش بینی رشد 20 درصدی ورود گردشگران نوروزی به سواحل عمان

دکتر علیرضا جلال زایی، در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به روند رو به رشد گردشگران به استان سیستان و بلوچستان به ویژه در نوار ساحلی آن طی سال جاری گفت: نیمه دوم امسال شاهد رونق بسیار زیادی در صنعت گردشگری استان بوده ایم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ظرفیت اشغال تمام اماکن اقامتی استان به ویژه در نوار ساحلی عمان از قبیل مسافرخانه ها، هتل ها، هتل آپارتمان و خانه های بوم گردی تکمیل است، بیان داشت: ورود حجم زیاد گردشگران به سواحل دریای عمان از از نیمه دوم بهمن ماه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مکان اقامتی جهت اسکان گردشگران ورودی به استان به عنوان یکی از زیرساخت های اولیه صنعت گردشگری از مهمترین مشکلات فعلی این صنعت در استان سیستان و بلوچستان است، اظهار امیدواری کرد: با رونق دائمی گردشگری در استان سیستان و بلوچستان و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی شاهد افزایش ساخت هتل ها و انواع مختلف مکان های اقامتی در استان باشیم.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه 10 هتل در سواحل دریای عمان مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: علاوه بر این هتل ها، خانه های بوم گردی در تمام روستاهای واقع در ساحل دریای عمان از جمله بریس،پسابندر،درک ،گواتر، تنگ، جوید و کنارک به گردشگران خدمات اقامتی و پذیرایی ارائه می دهند.

به گفته وی، در ایام نوروز با توجه به تکمیل شدن مکان های اقامتی در نظر گرفته شده برای گردشگران از ظرفیت اقامت در مدارس استان نیز بهره خواهیم گرفت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: هر ساله در ایام نوروز شاهد برپایی کمپ های گردشگری در نوار ساحلی و نقاط مختلف استان توسط گردشگران نیز هستیم.

وی در ادامه به تشکیل جلسات ستاد خدمات تسهیلات سفر استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در جلسه اخیر این ستاد که به ریاست استاندار برگزار شده  بود، تصمیمات بسیار خوبی برای ایام نوروز اخذ شد.

این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: در تلاش هستیم در نوروز 98 بهترین خدمات گردشگری را به مسافران ورودی به استان ارائه دهیم.

جلال زایی با اشاره به روند رو به افزایش ورود گردشگران به استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: میزان ورود گردشگران به استان سیستان و بلوچستان در نوروز گذشته با رشد 11 درصدی همراه بود که پیش بینی می شود در نوروز 98 شاهد افزایش حداقل 20 درصدی ورود گردشگران در نوار ساحلی دریای عمان باشیم.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد جدید گردشگری کشور معرفی شده است، بیان داشت: در این راستا برنامه ریزی های بسیار جامعی در سطح استانی و ملی به منظور افزایش ورود گردشگران به استان انجام شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: به همین منظور تقویم گردشگری ویژه برای استان سیستان و بلوچستان به منظور افزایش ورود گردشگران در زمان های مختلف سال به بهانه برگزاری جشنواره های مختلف تدارک دیده شده است.

وی همچنین از تعریف 6 مسیر گردشگری جدید در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این مسیرهای گردشگری در قالب کتابچه و بورشور به زودی چاپ خواهد شد و جهت استفاده گردشگران نوروزی در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

جلال زایی به حضور استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اخیر گردشگری تهران اشاره کرد و گفت: استان سیستان و بلوچستان امسال با رویکردی بسیار متفاوت در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور داشت.

وی با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی و اعمال مدیریت توسط این بخش جهت توسعه گردشگری استان، تاکید کرد: امیدواریم سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانند با درایت و مدیریت مناسب، گام موثری در راستای توسعه صنعت گردشگری استان سیستان و بلوچستان بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار