۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

پیش بینی ورود 2 برابری گردشگران به تالاب شادگان

فرماندار شادگان پیش بینی کرد در نوروز امسال شمار گردشگرانی که از تالاب شادگان بازدید می کنند با دو برابر افزایش نسبت به نوروز پارسال ، به یک میلیون نفر برسد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۱۳۲

 

پیش بینی ورود 2 برابری گردشگران به تالاب شادگان

سعید حاجیان در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر ضرورت توسعه زیر ساخت ها و آماده سازی امکانات گردشگری این منطقه  در آستانه نوروز گفت: طرح توسعه زیرساخت های گردشگری در بندر و تالاب شادگان در دست پیگیری و اجراست.

وی افزود: در این راستا مطالعات احداث زیرساخت های گردشگری در روستای صلیحاویه و بندر شادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان انجام شده و دو میلیارد ریال اعتبار نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

فرماندار شادگان بر معرفی ظرفیت ها و امکانات شهر بندری شادگان به گردشگران و مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

حاجیان افزود: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب های کشور با داشتن ظرفیت گردشگری می تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم این شهرستان بندری تبدیل شود.

شایان ذکر است تالاب بین‌المللی شادگان که در جنوب خوزستان واقع شده از طریق خورهای متعدد به آب های خلیج همیشه فارس متصل می شود.

بارندگی های مناسب امسال حیات دوباره ای به تالاب شادگان بخشیده است.

در سال های اخیر به دلیل خشکسالی مساحت آبی این تالاب از 450 هزار هکتار به 150هزار هکتار رسیده بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار