۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار صورت گرفت:

امضای ۸ تفاهم نامه سرمایه گذاری برای توسعه چابهار

امضای ۸ تفاهم نامه سرمایه گذاری برای توسعه چابهار
هشت تفاهم نامه همکاری در جهت توسعه بندر چابهار امضاء شد.
کد خبر: ۸۳۱۳۰
به گزارش مانا، در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار و با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، هشت تفاهم نامه سرمایه گذاری و توسعه ای بین اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان و بخش های خصوصی ایرانی و خارجی امضا شد.
بر اساس این گزارش از جمله این قراردادها می توان به قرارداد اجاره اراضی به منظور سرمایه گذاری و احداث بهره برداری دو باب انبار  چند منظوره اشاره کرد که به امضای مدیرکل بنادر چابهار و یک شرکت هندی رسید.
این قرارداد اجاره اراضی، به صورت  BOT است و با سرمایه گذاری ۲۱۰ میلیارد ریالی، قابلیت اشتغال زایی برای ۳۰ نفر را دارد.
همچنین تفاهم نامه ایجاد خط کشتیرانی چابهار - مسقط و چابهار - کراچی و بهره برداری از ترمینال مسافری دریایی بین المللی، بین اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار و شرکت طلیعه عمان امضا شد.
امضای تفاهم نامه ایجاد خط کشتیرانی تجاری حمل و نقل کالا در مسیر چابهار و کشور های امارات و عمان، از دیگر قرار دادهای سرمایه گذاری در حاشیه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار به شمار می آید.
در ادامه و با حضور روسای شرکت های بخش خصوصی ایران و افغانستان، تفاهم نامه چهار جانبه حمل و نقل چند وجهی کشتیرانی نیز به امضاء طرفین رسید.
امضای تفاهم نامه صادرات سنگ آهن هند و همچنین تفاهم نامه های صادرات و واردات از طریق بندر چابهار، از دیگر برنامه های سرمایه گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می شود.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار