۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
سازمان جهانی دریانوردی:

استراتژی مشخصی برای قانون 2020 وجود ندارد

استراتژی مشخصی برای قانون 2020 وجود ندارد
سازمان جهانی دریانوردی(IMO) اعلام کرد علیرغم اینکه کمتر از یک سال زمان برای اجرای قانون 2020 باقی مانده است هنور هیچ توافق و استراتژی برای انتخاب سوخت جایگزین از سوی جامعه جهانی دریایی به منظور رعایت مقررات وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۰۴۹

به گزارش گروه بین الملل مانا، در گزارشی که اخیرا از سوی IMO منتشر شده آمده اگرچه یک همگرایی و وحدت رویه از سوی جامعه حمل و نقل دریایی برای کاهش میزان گوگرد در سوخت دریایی از 3.5 درصد به 0.5 درصد وجود دارد، اما چالش ها برای انتخاب سوخت با کیفیت همچنان ادامه دارد.
در این میان برخی از صاحبان خطوط حمل و نقل دریایی نسبت به نصب اسکرابرها و برخی دیگر نسبت به تعبیه موتورهای کشتی با گاز LNG یا سایر سوخت های جایگزین اقدام می کنند.

در ادامه گزارش آمده است: انتظار می رود جامعه دریایی برای انتخاب سوخت پاک و همچنین روان کارهای سازگار با محیط زیست تا ابتدای سال 2020 میلادی توافقات خود را به عمل آورند زیرا پراکندگی در انتخاب سوخت جایگزین می تواند به تدوین استراتژی مشخص آسیب برساند.

IMO در پایان این گزارش یاد آور شده است: لازمه اجرای چنین قانون منظمی که با تمام ابعاد از محیط زیست حمایت می کند، تعیین استراتژی مشخص از سوی فعالان حوزه دریا است، که باید در مهلت باقی مانده نسبت به اتخاذ یک روش مشخص تمهیدات لازم را به کار گیرند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار