۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

همکاری مرزبانی ایران و عراق در تامین امنیت اروندرود

فرمانده دریابانی خوزستان از همکاری مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در تامین امنیت کشتیرانی در آبراه راهبردی اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۰۲۵

همکاری مرزبانی ایران و عراق در تامین امنیت اروندرود

سردار عبدالله نظرپور در بازدید از ساحل اروندکنار در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: همکاری نزدیک مرزبانی دو کشور دوست و همسایه سبب شده که در دو سال گذشته هیچگونه مورد امنیتی در این آبراه نداشته باشیم.

فرمانده دریابانی خوزستان تداوم این وضعیت را در گرو تداوم همکاری های دو جانبه و برخورد با عوامل مخل امنیت عنوان کرد و افزود: نشست های هماهنگی مرزبانی دو کشور به صورت منظم برگزار می شود.  

وی گفت: هرگونه عاملی که امنیت کشتیرانی را در اروندرود به مخاطره اندازد آثار منفی آن هر دو کشور را در بر می گیرد. بنابراین تلاش ما این است که ضریب امنیت این آبراه ارتقا یابد.

سردار نظرپور افزود: در دو سال گذشته امنیت شناورها و کشتی های عبوری به طور کامل و بدون خدشه تامین شده و هیچ مشکل امنیتی در آبراه اروند و آب های شمالی خلیج فارس گزارش نشده است.

وی به تشدید عملیات مقابله با قاچاق کالا و سوخت در راستای حفظ منافع اقتصادی کشور و کمک به تولید داخلی و رونق اشتغال توسط دریابانی اشاره کرد  و افزود: امسال بیش از 150 میلیارد تومان کالای قاچاق در اروندرود و آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران کشف و ضبط شده است.

وی نوسانات ارزی را در افزایش قاچاق سوخت موثر دانست و گفت: امسال بیش از 1.2 میلیون لیتر سوخت حین خروج از کشور توقیف شده است.

استان خوزستان با 500 کیلومتر ساحل همواره در معرض پدیده قاچاق کالا و سوخت بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار