۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

بندر رتردام اولین گام هوشمند سازی را برداشت

هوشمند سازی در بندر رتردام هلند با استفاده از اینترنت اشیا آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۹۸۶

بندر رتردام  اولین گام هوشمند سازی را برداشت

به گزارش گروه بین الملل مانا، برای اجرای این طرح عملیات نصب سنسورهای هوشمند سازی درمساحت 42 کیلومتری این بندر آغاز شده است.

"پل اسمیت " مدیر کل امور مالی بند رتردام در این زمینه گفت: بندر رتردام در حال تبدیل شدن به مدرن ترین بندر جهان است.

وی گفت: تصمیم داریم با استفاده از تیم های عملیاتی چند ملیتی شرکت های IBM, Cisco ،Axians موج جدیدی از ترافیک امن تر و کار آمدتر را در بندر ایجاد کنیم.

وی یاد آور شد: تعیین زمان مناسب برای بارگیری، تخلیه و همچنین فعال کردن کشتی های بیشتر در فضای موجود و کاهش زمان تاخیر توسط فناوری اینترنت اشیا (IOT) و هوش مصنوعی در این طرح پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: سنسورهایی که  در حال حاضر در حال نصب هستند اطلاعات مربوط به جزر و مد، جریان ها، سرعت باد، سطح آب و دسترسی به مناطق ساحلی را جمع آوری می کنند.این اطلاعات می تواند زمان انتظار کشتی ها را کاهش دهد. با ابتکار جدید اپراتورهای بندر رتردام قادر خواهند بود به صورت لحظه ای در هر بخش تمام عملیات واحدهای مختلف را مشاهده کنند. به تعبیر دیگر تمامی عملیات اجرایی توسط کاربران بندر، صاحبان کشتی ها و حق العمل کاران و....قابل مشاهده خواهد بود.

شایان ذکر است: بندر رتردام به عنوان بزرگترین بندر اروپا سالانه بیش از 460 میلیون تن بار و 140 هزار کشتی را اداره می کند.

پیش بینی می شود با اجرای این طرح حداقل یک ساعت در عملیات بندری صرفه جویی می شود که حدود 80 هزار دلار از لحاظ مالی به صرفه است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار