۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

سه اسکله صیادی جدید در بنادر خوزستان احداث می شود

مدیرکل شیلات خوزستان از احداث سه اسکله صیادی جدید در بنادر خوزستان در آینده نزدیک خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۸۰۸

دکتر نبی الله خون میرزایی درگفت و گو خبرنگار مانا افزود: این اسکله های صیادی در آبادان ، هندیجان و شادگان از اعتبارات ملی ساخته می شود.

وی هدف از اجرای ساخت اسکله های صیادی جدید را بهبود وضعیت صید و صیادی ، ارتقاء ایمنی شناورهای صیادی و امکان پهلوگیری مناسب شناورها  عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 6 اسکله  صیادی در خرمشهر، اروندکنار ، بحرکان ، آبادان ، چوئبده و ماهشهر فعال هستند افزود: بنادر صیادی خوزستان نیازمند بهسازی و نوسازی هستند.

مدیرکل شیلات خوزستان میزان صید سالانه در صیدگاه های خوزستان را 45 هزار تن ذکر کرد وافزود: هم اکنون بیش از 50 هزار نفر در بخش صید و صیادی خوزستان مشغول کار هستند.

وی با اشاره به سنگینی ناوگان صید و صیادی خوزستان گفت: فشار بیش ازحد به منابع آبزیان دریایی ، در درازمدت به ذخایر آبزیان دریایی صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.  

دکتر خون میرزایی در ادامه با اشاره به اینکه 30 کارخانه تبدیلی و فناوری آبزیان دریایی در خوزستان فعال هستند افزود: با توجه به ظرفیت های مناسب ، امکان توسعه صنایع تبدیلی آبزیان در خوزستان وجود دارد و شیلات خوزستان از ساخت کارخانه های عمل آوری و فراوری آبزیان حمایت می کند.

وی وضعیت آبزی پروری در خوزستان را با توجه به اقتصادی بودن آن مناسب توصیف کرد و افزود: هم اکنون حدود 70 هزار تن آبزی پرورشی در خوزستان تولید می شود که تا پایان برنامه ششم توسعه این میزان به 115هزار تن خواهد رسید.

استان خوزستان در زمینه صید آبزیان دریایی رتبه چهارم و در زمینه پرورش ماهیان گرمابی رتبه دوم کشوری را دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار