۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

افزایش سرمایه گذاری خارجی در صنعت میگو

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: همزمان با افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال آینده، شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پرورش میگوی کشور نیز خواهیم بود.
کد خبر: ۸۲۷۰۶

حسینعلی عبدالحی در گفت وگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: به زودی با اتمام برداشت میگوهای پرورشی در استان های بوشهر و هرمزگان آمار نهایی تولید میگوی امسال اعلام خواهد شد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران ادامه داد: آمارهای اخذ شده حاکی از روند قابل قبول رشد در تولید میگوی پرورشی است اما با این وجود برنامه ریزی های کلانی در راستای افزایش هر چه بیشتر تولید میگو در سال آینده در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در صنعت میگوی پرورشی بیان داشت: در این راستا طی سال های اخیر شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت بوده ایم که این روند افزایشی در سال آینده چشمگیرتر خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، بیان داشت: به همین منظور قصد داریم اراضی بیشتری برای تولید میگوی پرورشی در سال آینده به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار کنیم.

عبدالحی در ادامه از حضور سرمایه گذار خارجی در کنار سرمایه گذاران ایرانی در سایت پرورش میگوی چابهار در سال جاری خبر داد و گفت: این سرمایه گذار موفق شد حدود 1000 هکتار از اراضی سایت پرورش میگو را زیر کشت برد.

وی یادآور شد: همزمان با افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال آینده  شاهد افزایش حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پرورش میگوی کشور نیز خواهیم بود.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه امسال 11 هزار هکتار مزرعه زیر کشت میگوی پرورشی رفته بود، بیان داشت: بدون شک در سال آینده شاهد افزایش مزارع زیر کشت میگو در استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان، گلستان، بوشهر و خوزستان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تولید میگوی پرورشی از برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است، اذعان داشت: با برنامه ریزی های در حال انجام انتظار می رود سال آینده شاهد جهش بسیار خوبی در زمینه تولید میگوی پرورشی کشورمان باشیم.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته های خود به سیاست اخیر ارزی دولت برای صادرکنندگان اشاره کرد و بیان داشت: این امر مشکلاتی را برای صادر کنندگان در حوزه شیلات به وجود آورده است چرا که آنها می خواهند میگوهای خود را به نرخ واقعی دلار به فروش رسانند.

وی اذعان داشت: سازمان شیلات ایران به عنوان بخشی از دولت پذیرنده این تصمیم است و نمی تواند اقدامی در راستای جلب رضایت صادرکنندگان میگو انجام دهد.

عبدالحی تاکید کرد: البته افزایش قیمت دلار در مجموع برای صادرکنندگان میگو منافع زیادی را به همراه داشته است چرا که میگوکاران برنامه تولید خود را در سال گذشته بر اساس دلار چهار هزار و 200 تومانی برنامه ریزی کرده بودند.

وی همچنین از حمایت سازمان شیلات ایران از واردکنندگان لارو میگو خبر داد و گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، لاروهای مورد نیاز را در بوشهر تامین کرده و به نظر می رسد مشکلی برای تامین لاور وجود نداشته باشد با این وجود در صورتی که پرورش دهندگان قصد وارد کردن لارو خارجی داشته باشند مورد حمایت دولت قرار خواهند.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار