۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

احیای تالاب حمیدی ماهشهر با بارش های پاییزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از احیای تالاب "حمیدی" در اطراف بندر ماهشهر پس از باران های پربار پاییزی و وقوع سیلاب خبر داد.
کد خبر: ۸۲۶۶۶

احمدرضا لاهیجان زاده در گفت وگو با خبرنگار مانا افزود: این تالاب به مساحت یک هزار هکتار، بیش از دو دهه به علت کاهش شدید باران کاملا" خشک شده بود و هیچگونه علایم حیات در آن دیده نشد.

وی با اشاره به اینکه این تالاب هم اکنون نقش مهمی در تلطیف هوا ، حیات جانوری ، رشد گیاهان ، ماهیگیری و رونق گردشگری دارد افزود: احیای این تالاب یکی از آرزوهای مردم ماهشهر بود که به لطف باران های پاییزی و سیلاب محقق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در ادامه افزود:در چند روز اخیر با احیای این تالاب هزاران پرنده مهاجر در تالاب حمیدی برای زمستان گذرانی و زاد و ولد فرود آمدند وصحنه های بسیار زیبایی خلق کردند.

لاهیجان زاده ابراز امیدواری کرد با تداوم بارش ها در سال آبی جاری همچنان شاهد بهبود وضعیت زیست محیطی تالاب های خوزستان باشیم.

انجمن دوستداران محیط زیست ماهشهر از عموم مردم منطقه خواست همه توان خود را برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی به این تالاب به کار گیرند و به هیچ وجه پرندگان مهاجر را شکار نکنند.

طبق برنامه ، شیلات خوزستان در نظر دارد در تالاب تازه احیاء شده "حمیدی "بچه ماهی رهاسازی کند تا باردیگر صید و صیادی در این تالاب از سرگرفته شود.

بارندگی پاییزی امسال ضمن آنکه پایانی بر بیش از دو دهه خشکسالی بود تالاب هورالعظیم و شادگان را جان تازه ای بخشید و 2 تالاب بامدژ و ایذه را از خطر نابودی کامل نجات داد.

طغیان رودخانه های خوزستان ، آبگرفتگی شهرهای بندری ماهشهر ، هندیجان و آبادان از آثار و پیامدهای بارندگی های سیل آسای کم سابقه پاییزی بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار