۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

چین در واردات LNG رکورد زد

چین در واردات LNG رکورد زد
میزان واردات LNG چین در نوامبر سال 2018 میلادی با افزایش قابل توجه رکورد جدیدی را در کارنامه خود ثبت کرد.
کد خبر: ۸۲۶۵۳
به گزارش گروه بین الملل مانا، هم زمان با اقدام چین مبنی بر ارتقا سوخت سبز در سبد انرژی، این کشور توانست در نوامبر سال 2018 میلادی شاهد رکورد جدیدی در میزان واردات LNG خود باشد.
بر اساس این گزارش و با تکیه بر آمار منتشر شده از سوی اداره گمرگ چین، واردات LNG در مجموع با رسیدن به ۵.۹۹ میلیون تن رکورد جدیدی را نشان می‌دهد که خبر از رشد ۴۸.۵ درصدی آن در مقایسه سال به سال می‌دهد. این درحالی است که آخرین رکورد ثبت شده در سال 2018 میلادی با ۵.۱۸ میلیون تن به ژانویه این سال بازمی گردد.
این گزارش ادامه داد: اشتهای کشور چین برای گاز طبیعی طی چند سال اخیر در روند صعودی قرار گرفته که بخشی از آن به دنبال اتخاذ سیاست‌های جدید زیست محیطی با هدف جایگزینی سوخت‌های زغال سنگی عملی شد. افزون بر آن، دیگر منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی در مرکز توجه قرار گرفته اند.
چین در سال 2017  میلادی از کره جنوبی پیشی گرفت و دومین واردکننده بزرگ LNG جهان بعد از ژاپن شد. 
در همین راستا، چین حدود ۳.۶ میلیون تن LNG را در سال 2017 میلادی از آمریکا خریداری کرد و این کشور را به دومین تامین کننده LNG بعد از استرالیا تبدیل کرد. اما در حال حاضر، آمریکا به دلیل وجود شکاف تجاری با  کشور چین نمی‌تواند سودی از فروش LNG کسب کند. میزان واردات چین از آمریکا به طور ناگهانی و در پی جنگ تجاری در آگوست ۲۰۱۸ میلادی افت کرد و سرانجام به دنبال اعمال تعرفه ۱۰ درصدی چین بر کالا‌های آمریکا، واردات گاز طبیعی در اکتبر 2018 متوقف شد.
چین گزینه آمریکا را حذف کرده و کشور‌های استرالیا، قطر و مالزی را برای واردات LNG جایگزین کرده است.
برچسب ها: واردات چین 2018 LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار