۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

ایران ظرفیت متحد ساختن منطقه را دارد

ایران ظرفیت متحد ساختن منطقه را دارد
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: قدرت های جهانی در حال افول هستند.
کد خبر: ۸۲۶۱۰

به گزارش خبرنگار مانا، دریادار حسین خانزادی در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی ایران با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های گذرگاهی بزرگی در دریا، هوا و خشکی دارد و می تواند در هر سه به عنوان هاب عمل کند، گفت: ایران به واسطه این ظرفیت ها در منطقه و جهان مسئولیت هایی دارد.
وی با اشاره به آینده امنیت دریایی جهان خاطر نشان کرد: ژئوپلتیک تکالیفی را برای ایران ایجاد می کند که با توجه به افول قدرت های جهان و برآمدن بازیگران جدید منطقه ای نیازمند تولید روندهای تازه از سوی جمهوری اسلامی ایران است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش دست درازی پیش از حد به ژئوپلتیک را به عنوان اشتباه راهبردی قدرتها اعلام داشت و افزود: بیداری کشورهای منطقه در شناخت ظرفیت های خود نیز به افول این قدرت ها کمک کرده است.
به گفته دریادار خانزادی ارزش و اهمیت دریا در آینده جهان بسیار مهم است.
وی در این باره گفت: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا ایران باید ترتیبات امنیتی مطلوب را با فعال سازی ظرفیت های ژئوپلتیک مانند کریدور شمال_جنوب و سواحل مکران و احیای تمدن دریایی ایران در دستور کار قرار دهد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان، منطقه را نیازمند قدرتی هدایتگر و متحد کننده در بخش دریایی دانست و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت لازم برای تولید روندهای تازه برای همگرایی منطقه ای را داراست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار