۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹

نجات 12 سرنشین یک شناور در آب های پارس جنوبی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 12 نفر سرنشین شناور خدمه بر گامرون در حوالی آب های منطقه پارس جنوبی با تلاش امدادگران ناجی 18 بندر عسلویه از خطر نجات یافتند.
کد خبر: ۸۲۳۷۱

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه پایگاه‌های جستجو و نجارت دریایی استان بوشهر شبانه روز برای یاری رساندن به حادثه دیدگان در خلیج فارس آماده باش هستند به عملیات نجات 12 سرنشین  شناور یدک کش در خلیج فارس در 30 مایلی بندر عسلویه پرداخت و اظهار داشت: یک فروند یدک کش با ملیت ایرانی که از سکوی پاسارگاد 100 به مقصد جزیره کیش در حرکت بود، در فاصله 30 مایلی عسلویه به علت از کار افتادن موتور از کنترل خارج شده و از ادامه مسیر بازماند.
وی بیان داشت: این شناور حوالی ساعت 14:50 دقیقه امروز اعلام اضطرار کرد و شناور ناجی 18  و یدک کش فتح المبین پس از اعزام به موقعیت، موفق شدند در ساعت 17:10  دقیقه سرنشیان شناور یاد شده را نجات و شناور مضطر را یدک و به عسلویه منتقل نمایند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اینکه شرایط جوی در زمان بروز سانحه نامساعد اعلام شده بود، اظهارکرد: شناور ناجی18 افراد نجات یافته را حوالی ساعت 19  امروز در بندر عسلویه به ساحل رساند.
ارجمندزاده خاطرنشان کرد: وضعیت سلامتی نجات یافتگان رضایت بخش گزارش شده است.
این مقام مسئول به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه کرد، ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی و مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی، دچار بحران نشوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار