۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
مدیرکل گمرکات استان بوشهر:

18 ميليون تن كالا از گمركات استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در بازه زمانی هفت ماهه امسال افزون بر 17 ميليون و 703 هزار تن كالا به ارزش حدود هشت ميليارد و 818 ميليون دلار از گمركات استان صادر شده است.
کد خبر: ۸۲۳۴۸

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، منصور بازیار با بیان اینکه گمرکات استان بوشهر به سامانه جامع گمرکی مجهز شده است، اظهار داشت: با تحقق این مهم از تخلفات گمرکی پیشگیری و جلوگیری می‌شود.

وی از صادرات بیش از 17 میلیون تن کالا از استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: هفت ماهه امسال افزون بر 17 ميليون و 703 هزار تن كالا به ارزش حدود هشت ميليارد و 818 ميليون دلار از گمركات استان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر افزود: میزان صادرات هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی 18 درصد کاهش و از نظر ارزشی هفت درصد افزایش را نشان مي‌دهد.

بازیار اظهار داشت : از این میزان صادرات حدود 12 ميليون و 277 هزار تن كالا به ارزش حدود پنج میلیارد و 993 میلیون دلار به کالاهای غیر نفتی اختصاص یافته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن هشت درصد و از نظر ارزش 41 درصد افزایش یافته است.

وی افزود :عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، بادنجان و کدو و سنگ گچ و گچ بنایی بوده و این کالاها به کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، مناطق ویژه، ژاپن، اندونزی، تایلند، کویت و مالزی صادر شده است.

ناظر گمرک بوشهر در خصوص واردات کالا از گمرکات استان بوشهر بیان کرد: در هفت ماهه سالجاری حدود 384 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر یک‌میلیارد و 95 میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 44 و از نظر ارزشی 25 درصد کاهش را نشان می دهد.

وی در خصوص نوع کالاهای وارداتی گفت: عمده کالاهای وارداتی از گمرکات استان شامل لوازم و تجهیزات نیروگاهی، موز، کره حیوانی، اجزا و قطعات خودروی سواری، اجزا و قطعات موتورسیکلت، لاستیک خودروی سواری، تجهیزات کارخانه، برنج ، چای سیاه و خودروی سواری بوده که مبداء آن کشورهای چین، روسیه، فیلیپین، نیوزیلند، امارات متحده عربی، هند، اکوادور، کره جنوبی، سوئد و ژاپن هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار