۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

خوش بینی محتاطانه به ناوگان کشتیرانی چند منظوره!

خوش بینی محتاطانه به ناوگان کشتیرانی چند منظوره!
به دنبال رشد تولید انرژی تجدیدپذیر و افزایش ساخت و ساز، چشم اندازها نسبت به بخش کشتیرانی چند منظوره Multipurpose Vessels MPV به سمت بهبود پیش می روند.
کد خبر: ۸۲۱۷۵

به گزارش گروه بین الملل مانا Drewry نوشت: رشد جهشی تولید انرژی تجدید پذیر درگوشه و کنار جهان و هم چنین رونق ساخت و ساز درآسیای جنوب شرقی نوید بخش چشم انداز روشنی برای ناوگان کشتیرانی چند منظوره MPV است.

اما با این وجود Drewry درجدیدترین گزارش پیش بینی کشتیرانی چند منظوره MPV تاکید کرد: نسبت به چشم انداز این بخش خوش بینی محتاطانه ای دارد. چرا که از یک طرف انتظار می رود تقاضای جهانی جنرال کارگو رشد تنها دو درصد را تا سال 2020 تجربه کند، اما از آن سوی ناوگان کشتیرانی چند منظوره MPV و کشتی های حمل کالاهای فوق العاده سنگین Heavylift افت ظرفیت سالانه کمتر از یک درصد تا سال 2022 را به همراه خواهد داشت. افزون براین تهدید جنگ تجاری تاثیر قابل توجهی بر چشم انداز این بخش خواهد گذاشت.

رشد تقاضا برای کالاهای فله متفرقه و کارگوهای سنگین به نفع کشتی های چند منظوره خواهد بود، اما درعین حال روشن است که هر دو بخش تحت تاثیر تعرفه های تجاری و رقابت قرار دارند.

این گزارش ادامه داد: انرژی بادی سهم بیش از 50 درصدی را در رشد انرژی تجدید پذیر برعهده دارد که میتواند خبر مثبتی برای بخش ناوگان کشتیرانی چند منظوره باشد، به این دلیل که تجهیزات مورد نیاز برای مرزعه بادی شامل برج ها و توربین های بادی از سوی کشتی های چند منظوره حمل می شوند.

ناگفته نماند درسال 2017 میلادی چین افزایش 25 درصدی تولید انرژی از انرژی های تجدید پذیر را در مقایسه  با سال 2016 میلادی به ثبت رساند.

این گزارش در پایان نوشت: عامل مهم دیگری که می تواند افزایش تقاضا را به همراه داشته باشد، ابتکار طرح یک کمربند یک جاده OBOR است، طرحی که چین را به اروپا از طریق آسیای مرکزی و آسیای چنوب-شرق متصل خواهد کرد. هم چنین انتظار می رود سرمایه گذاری ساخت و ساز سالانه هند طی پنج سال آینده به 170 میلیارد دلار درسال افزایش یابد. به دنبال افزایش ساخت وساز نیاز به ناوگان کشتی های چند منظوره برای حمل مصالح بیشتر احساس می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار