۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

اتمام فعالیت طرح های دریا در استان مازندران/غریق 24 درصدکاهش یافت

اتمام فعالیت طرح های دریا در استان مازندران/غریق 24 درصدکاهش یافت
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از اتمام فعالیت طرح های ساماندهی دریا در نوار ساحلی این استان خبر داد و گفت: تا پایان شهریور ماه امسال 47 نفر در آبهای استان مازندران دچار غرق شدگی شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 24 درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۸۱

عیسی طوسی به خبرنگار مانا گفت: فعالیت طرح های ساماندهی دریای استان مازندران که از اوایل خرداد ماه امسال آغاز شده بود در پایان سی و یکم شهریور ماه به اتمام رسید.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه سالهای گذشته تا تاریخ دهم مهر ماه شاهد فعالیت طرح های ساماندهی دریای استان بودیم، اذعان داشت: امسال به دلیل محدودیت منابع مالی در آخرین روز تابستان، فعالیت طرح ها تعطیل شد.

وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده، طی تابستان امسال و از زمان شروع فعالیت طرح های ساماندهی دریا تا آخرین روز در پایان شهریور ماه در مجموع 47 نفر در آبهای ساحلی استان مازندران و در شهرستان های مختلف غرق شدند.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران با اشاره به اینکه غرق شدگان شامل 44 نفر مرد و سه نفر خانم بودند، بیان داشت: از این تعداد 12 نفر در مناطق شنا ممنوع، 15 نفر در ویلاها، پلاژها و شهرک های خصوصی، 10 نفر در محدوده های طرح های ساماندهی شنا و 10 نفر در محدوده غیر قابل پوشش توسط ناجیان، دچار غرق شدگی شدند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در ادامه یادآور شد: آمارهای اخذ شده حاکی از آن است که 9 نفر از مجموع غرق شدگان در ایام خارج از سرویس ناجیان غریق یعنی در محدوده زمانی هشت شب تا هشت صبح غرق شده اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، عنوان کرد: همچنین بر اساس آمار اخذ شده، چهار نفر از غرق شدگان اتباع خارجی از کشور عراق بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی ها در آبهای ساحلی استان مازندران در شهرستان بابلسر رخ داده است، متذکر شد: سایرغرق شدگی ها در آبهای ساحلی شهرستان های تنکابن، نور، چالوس، نوشهر و محمود آباد به وقوع پیوسته است.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران با بیان اینکه سال گذشته در مجموع 62 نفر دچار غرق شدگی شده بودند، تصریح کرد: امسال شاهد کاهش 24 درصدی غرق شدگی ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.

طوسی از جمله مهمترین دلایل کاهش سالانه غریق ها در استان مازندران را توجه ویژه در خصوص تزریق اعتبارات لازم جهت توسعه کمی و کیفی طرح های ساماندهی دریا و نیز افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات برای ناجیان غریق عنوان کرد.

وی با اشاره به حضور هزار ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان و 400 نفر ناجی در طرح های ساماندهی دریای استان، اذعان داشت: در تابستان امسال، فعالیت ناجیان غریق هر نیم ساعت مورد نظارت کارشناسان استانداری قرار می گرفت تا نسبت به جاگیری ناجیان در مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل شود.

دبیر ستاد ساماندهی دریای استان مازندران با اشاره به اینکه تا قبل از سال 92 شاهد غرق شدگی سالانه 250 نفر در آبهای استان مازندران بودیم، بیان داشت: با توجهات صورت گرفته توسط دولت هم اکنون این رقم به 47 نفر در سال رسیده است که امیدواریم شاهد رسیدن این رقم به صفر باشیم.

به گفته وی، از سال 92 تا کنون علاوه بر تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات از جمله جت اسکی، قایق ، موتور و ... هشت طرح دریا نیز بهسازی شده اند که این عوامل نیز در کاهش غرق شدگی ها بسیار موثر بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار